welke carbs voor b20e?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-04-2002 13:57 #56912 door
welke carbs voor b20e? is gemaakt door
ik heb een b20e blok zonder injectie systeem.Wel een paar dubbele webers maar weet niet of het de geschikte zijn.Het blok moet tzt mijn amazon in.Welke carbs moeten/kunnen erin?veel vermogenverlies?of toch injectie systeem en waar eventueel te koop en een indikatie van prijs......Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-04-2002 16:03 #60609 door
Beantwoord door in topic welke carbs voor b20e?
Hallo Ed,Ik heb een Amazone uit 1966 (122s) en heb daar een b20e blok ingebouwd,ik heb de injectoren afgeblind met metalen plaatjes en er een spruitstuk met 2 SU Hs6 carburateurs. Dit loopt voortreffelijk alleen heb ik er nog geen meter mee gereden. De motor zelf is geheel gereviseerd,alleen zal ik moeten afwachten hoe het straks in de praktijk werkt. Ik ben zelf van plan om er ook een injectie van te maken,alleen naar wat ik begrepen heb schijnt dat een behoorlijke operatie te zijn,je moet bv ook benzinetank vervangen want hier moet ook een retour leiding op. De benzinepomp wordt dan ook electrisch. Bij het blok wat je nu hebt is het gat voor de benzinepomp afgedekt door een plaatje,hier past nu gewoon een standaard bezninepomp weer op,want de nokkenas is hetzelfde (denk om de juiste montage)Als je er meer van wilt weten of foto's wilt zien dan mail je maar gerakroo@planet.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-04-2002 19:50 #60608 door
Beantwoord door in topic welke carbs voor b20e?
In het Engelse tijdschrift "Practical Classics" heeft deze maand een special gestaan over tunen van de Amazon. Over de B20E wordt gezegd dat de kop hiervan het meest geschikt is vanwege de beste "ademhaling", oftewel de kop met de minste restricties in het in- en uitlaatsircuit. De dubbele Weber DCOE worden alleen voor rally/race aangeraden want t.o.v. de standaard dubbele SU's is de vermogenswinst marginaal, maar het toename in brandstofverbruik met de Weber meer dan marginaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2002 23:35 #60607 door
Beantwoord door in topic welke carbs voor b20e?
Ik vraag me af of een volledige retourleiding echt nodig is. Sommige 1800E schijnen de benzinepomp in de motorruimte te hebben?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.