inhouden motor (raadsel 2)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-04-2002 11:43 #56908 door
inhouden motor (raadsel 2) is gemaakt door
Hoi, ik wil verwijzen naar de email geplaatst op 22/04/02. ondertussen ben ik wat aan het experimenteren gegaan en blijkt de spruitstukpakking niet lek en heb ik sterk het vermoeden dat het toch een benzine verhaal is. Zolang de motor koud is en op de choke rijdt gaat het allemaal perfect. de motor heeft dan een rijkermengsel / meer benzine wat ook weer strookt met het niet inhouden zolang je maar blijft accelereren. Kan het zijn dat er een "poort" / kanaaltje in de carburateur dicht zit / nauwer is dan zou moeten ? Als de motor warm is en je zet de choke halfopen dan stopt hij ook met hikken en inhouden en kun je weer wel gewoon continue 1 snelheid rijden. Graag jullie mening en tips ! Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-04-2002 22:26 #60614 door
Beantwoord door in topic inhouden motor (raadsel 2)
Zou er een scheurtje in het sprutstuk zitten? dat zou dus ook nog kunnen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2002 09:32 #60613 door
Beantwoord door in topic inhouden motor (raadsel 2)
Twee mogelijke oorzaken. In het verlengde van de opmerking van Lennaert op je vorige vraag zou ik toch ook even mijn ontsteking controleren. Ik deel zijn mening dat door ontstekingsproblemen er verschijnselen optreden die in eerste instantie aan andere oorzaken worden toegeschreven. Dus even je hele ontsteking nalopen, contactpunten, op tijd zetten, bougies enz.Tweede wat ik zou doen als dat niet helpt is je carburateur er af halen en een keer helemaal schoonmaken, dan wel reviseren. Is niet moeilijk, revisiesetjes bij VOD verkrijgbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.