olieverbruik

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2002 14:06 #56892 door
olieverbruik is gemaakt door
Is een liter 20w/50 op 1000/1200 km nu wel of niet normaal?Groetjes Sebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2002 15:49 #60658 door
Beantwoord door in topic olieverbruik
Ik verbruik zelfs ongeveer 2* zoveel (waarmee ik niet wil zeggen dat het normaal is natuurlijk........)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2002 16:42 #60657 door
Beantwoord door in topic olieverbruik
Volgens mij is 1 liter op de 1000 tot 1500 km nog niet extreem veel. Ik denk niet dat je je daar zorgen over moet maken. Ligt ook een beetje eraan of je nu alnge of korte stukken rijdt natuurlijk. Oude motoren verbruiken nu eenmaal meer dan nieuwe. Let wel even op de dikte van de olie. Ik weet eht niet uit mijn hoofd, maar ik gebruik een Texaco die toch wel iets dikker is dan de gebruikelijke voor moderne auto's. Misschien dat iem. anders het hier preciezer kan vertellen (Siang?) of vraag het even aan de olieboer. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2002 17:44 #60656 door
Beantwoord door in topic olieverbruik
Mijn Amazon verbruikt 1 liter 20w/50 op 4000 km. (B20)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-05-2002 09:52 #60655 door
Beantwoord door in topic olieverbruik
Mijn Amazon combi B20 hoef ik nooit bij te vullen; ik heb wel eens gehoord dat geen olieverbruik ook niet goed is maar een ander zei vervolgens weer dat dat onzin is. Kan iemand daar nog wat zinnigs over toevoegen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-05-2002 12:13 #60654 door
Beantwoord door in topic olieverbruik
Wij hebben een regio avond gehad bij imparts (heeft ook een site) deze ging over olie. Aanbevolen werd de 20W60, het blijft ondanks een revisie een motor van 35 jaar oud. Overigens mijn amazon verbruikt ook geen noemens waardige hoeveelheden olie. Ik hoef nooit bij te vullen en volgens mij is dit normaal, bijvullen geeft aan dat er ergens olie verbruikt wordt door de motor. Terwijl dit normaal een gesloten systeem is. Toch maar een revisie jongens???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-05-2002 14:42 #60653 door
Beantwoord door in topic olieverbruik
Men heeft het hier over olieverbruik, ik vind 1 liter op de 1000 km vrij veel, niet dat men meteen aan het reviseren moet, maar toch. Vroeger hanteerde we altijd 1 liter op een verversing (2500 Km). Het is ook afhankelijk, hoe vaak ga je met de auto opstap?Waar niet over gesproken wordt is olielekkage wat ook veel voorkomt bij onze auto's zo verlies je ook olie wat niet aan de conditie van de motor toe te schrijven is.Vr Gr kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-05-2002 17:13 #60652 door
Beantwoord door in topic olieverbruik
DAt ben ik volledig met je eens Kees, Mijn verbruik is weleens een 10 voud hiervan geweest nadat de achterste keerring de eeuwige jachtvelden had betreden. Op dit moment komen er nog steeds uit bijzondere hoeken een gaten antiroest- cq smeermiddelen uit lopen. De vraag die ik me dan kan stellen: Komt het omdat de pakkingen en afsluiter niet meer goed zijn, of zit er inderdaad ergens een fout. Ook lekkages kunnen overigens wijzen op technische problemen (onder of overdruk). Ik zou eerst dit soort zaken onderzoeken voordat alles preventief gereviseerd wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-05-2002 19:21 #60651 door
Beantwoord door in topic olieverbruik
Rijkelijk veel zou ik zeggen. Mijn 1970 B20A verbruikt nog geen halve liter olie per 5.000 km bij gebruik van 20W50.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-05-2002 22:54 #60650 door
Beantwoord door in topic olieverbruik
Hoi allemaal,ben net terug van een weekje zwerven door Frankrijk onder het motto: zoek de zon op! En het was best fijn, bijna 3000 km in 7 dagen en toch een boel gezien; neen niet met de Amazon, maar snel en comfortabel met de 945, 160 km/h op de autoroute en hellingen bestaan niet. Modern blik heeft z'n voordelen. Terug naar de oorspronkelijke vraag: ik geef de voorkeur aan 20W50 van het merk Miller, maar dat is persoonlijk; een verbruik van 1/2 op 5000 is heel mooi, 1/2 op 1000 is ook nog acceptabel, als het meer wordt, dan adviseer ik te gaan sparen voor een revisie, en als je daar toch aan toe bent, naar mijn ervaring na ± 275000 km, met toegegeven veel stadsverkeer, monteer dan naast de loodvrije kop ook een K-nokkenas.Geeft meer koppel onderin maar is ook niet onplezierig in de hoge toeren.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.