verschillen b18-b20

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-05-2002 19:29 #56806 door
verschillen b18-b20 is gemaakt door
Het volgende vraagje is puur uit nieuwsgierigheid (niet omdat ik iets anders zou willen):Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen een B18 en een B20? Ik heb wel eens gehoord dat een B20 een opgeboorde B18 is, maar volgens mij is dat niet zo simpel, dan zouden veel B18's inmiddels B20's zijn...Veel mensen zouden graag een B20 hebben omdat die het meeste vermogen heeft (afhankelijk van de uitvoering, uiteraard), maar ik heb ook omgekeerd horen beweren omdat een B18 veel stiller een mooier loopt dan een B20. Nu heb ik een B20A en kan met de beste wil van de wereld niet zeggen dat die motor stil is of graag veel toeren loopt, terwijl hij m.i. toch in een goede staat verkeert. Ik heb ook wel eens gelezen over een motor (Jaguar 6-in-lijn) die in verschillende capaciteiten werd gemaakt dat de grotere capaciteit tevens de minder verfijnde was (ook weer minder graag hoge toeren). Zijn er hier mensen die zowel met de B18 als B20 ervaring hebben, en welke zou de voorkeur verdienen om welke reden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2002 08:57 #60957 door
Beantwoord door in topic verschillen b18-b20
Lennard, ik rij nu in met een B18D (type 1), daarvoor heb ik 12 jaar met een B20A gereden (type laatst). De B18D (met A nokkenas) trekt onderin perfect; loopt als een naaimachientje en is nagenoeg (op het tikken van de kleppen na) muisstil. Met mijn overdrive zoevend over de snelweg. Mijn vorige B20A maakte ook met overdrive veel meer herrie.Moet wel gezegd worden: B18D is gereviseerd en B20A had nog niet zoveel km maar was niet nieuwe meer. In mijn 145 ligt een B20E (ook gereviseerd) maar dit maakt toch meer herrie dan die B18D.groeten Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2002 15:20 #60956 door
Beantwoord door in topic verschillen b18-b20
Heb ik vaker gehoord dat een B18 stiller en rustiger loopt dan een B20.Ik heb heb een B20E omgebouwd naar 1 carb en met een ontsteking van een B20A.Deze is zeker niet stil maar trekt als een lier.Vakantie, karretje erachter, 5 fietsen, grote de waard tent, gezin van 6 personen, geen probleem, gaan met die banaan.Maar inderdaad de motor laat zich wel horen.Kennis van mij heeft een amazone met een B18A.Die loopt fluisterstil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2003 22:19 #60955 door
Beantwoord door in topic verschillen b18-b20

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.