nadieselen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-06-2002 23:33 #56718 door
nadieselen is gemaakt door
Soms heeft mijn amazon het, nadieselen. Ontsteking staat op een halve grade nauwkeurig, vervroeging is ook ok, nieuwe contactpunten. Waar kan het nog aan liggen? Misshien de mengverhouding te rijk of the arm ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-06-2002 08:35 #61191 door
Beantwoord door in topic nadieselen
Volgens mij is meestal het probleem terug te leiden naar vervuiling (met name roetvorming) in de cilinders. Dit roet kan nagloeien en op deze manier voor ontsteking van een lucht/brandstof mengsel zorgen. Bij LPG zou dit nagenoeg niet kunnen voorkomen (weinig roetvorming en afsluiting brandstoftoevoer na contact uit). Mijn indruk is dat inderdaad de afstelling te rijk moet zijn (simpel te laten testen in de garage), of dat je door motorslijtage (te) veel olie verbrand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-06-2002 09:30 #61190 door
Beantwoord door in topic nadieselen
Bij automateriaalzaken heb je additieven, die deze roetaanslag verwijderen. Soms direct in de carburateur te gooien of bij de benzine te voegen.Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-06-2002 12:29 #61189 door
Beantwoord door in topic nadieselen
Zou het aan je bougies kunnen liggen. Als je motor gereviseerd is de rest is allemaal nieuw, je tank geen witte pompbenzine en hij dieselt nog na, wat zou het dan kunnen zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-06-2002 20:46 #61188 door
Beantwoord door in topic nadieselen
Lees het artikel op de volgende site eens:http://www.vclassics.com/archive/badmotor.htm. Het is misschien niet voor jouw motor ook van toepassing, maar je weet soms nooit...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2002 17:18 #61187 door
Beantwoord door in topic nadieselen
Was wel een standaard kenmerk van de snellere types met dubbele carburateurs na een flinke rit. "Verhelpen" door na de motor af te zetten nog eens het gaspedaal diep in te trappen, dan is het weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.