getik; geklepper

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-07-2002 22:11 #56673 door
getik; geklepper is gemaakt door
Ik dacht dat ik zo ongeveer alles gehad had!!Afgelopen weekend een nieuwe nokkenas gemonteerd (45000km na revisie); tijdens het plaatsen in het blok vond ik dat hij wel erg ver in het blok kon. Vriesplug zat los!!Hele motor eruit, maar zie op zaterdag avond nog maar eens een motorlift te vinden...Uiteindelijk is ook deze hindernis overwonnen en is er zondag een nieuwe vriesplug gemonteerd , nu een orginele!Zondagavond om 10:00 uur zat alles er weer in en op en was het tijd voor een proefritje. Alle OK!Dinsdagavond nogmaals olieververst.Vandaag begon er een vervelende tik naar boven te komen... klonk als een klep die heel ruim staat. Hup een parkeerplaats langs de snelweg op. Tja eigenlijk niets te zien alleen te horen. Rustig naar mijn werk en vanmiddag retour. Jammer tikken was niet vanzelf verdwenen. Nogmaals een parkeerplaats op en toch mijn kleppen maar eens gecontroleerd. Er stonden er inderdaad een paar erg ruim. Opgelost dacht ik, maar helaas het getik bleef aanwezig. Toch maar langs een revisie bedrijf. Helaas deze kon ook niets vreemds vinden en het advies was om bij koude motor de kleppen toch nog maar 'ns te stellen volgens de tuimelen methode i.p.v. de regel van negen.Dit heb ik daarnet gedaan maar helaas het getik is niet weg. Wie heeft een idee?Het klinkt dus als een erg ruime gestelde klep, maar is het niet.Zonder kleppendeksel klinkt het ook niet harde.Klepveren zijn ook gecontroleerd.Rara wat is het dan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-07-2002 23:47 #61304 door
Beantwoord door in topic getik; geklepper
Ruud,kan het niet het nokkenastandwiel zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-07-2002 19:50 #61303 door
Beantwoord door in topic getik; geklepper
Siang, inmiddels is alles nagetest in bijzijn van het kersverse regio Zuidwest tc team in oprichting, zijnde Ad van de Ven en Ed Blonk. Helaas niets gevonden. Zelfs de tuimelaaras is verwisseld. Compressie gemeten: 12.3, 12.3, 14, 12.3 Wel een opvallende 14 voor de 3e cilinder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2002 23:23 #61302 door
Beantwoord door in topic getik; geklepper
Ruud, ik ben echt een behoorlijke leek op het gebied van "het motorische", maar kan het misschien gewoon de vacuumklep in je hoofdremcilinder zijn (deze ratelt bij mij immers ook)?Overigens lijkt het me dat je, wanneer je moeite hebt met het localiseren van het geluid, ook dit maar eens moet proberen door te voelen. Dit levert vaak meer op dan luisteren. En verder kan volgens mij de frequentie van het getik ook leiden tot het zoeken in een bepaalde richting. Nou, succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2002 22:26 #61301 door
Beantwoord door in topic getik; geklepper
Ruud, kan dit niet veroorzaakt worden door axiale speling op jouw pas gemonteerde nokkenas, heb hier wel eens meer van gehoord. Als dit klopt, dan wordt ik toch ook lid van de TC in onze nieuwe regio Zuid-West, ja toch. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.