inhoudende motor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-08-2002 16:22 #56626 door
inhoudende motor is gemaakt door
Hallo,Toen ik gisteren teug kwam van 2 weken vakantie en 's-avonds mijn amazon ('69 B20) wilde gebruiken hield de motor flink in. Stationair draait alles perfect lijkt het, maar zodra ik gas geef neemt het toerental maar minimaal toe. Als ik vervolgens het gaspedaal volledig in trap gebeurt er niets, behalve dat er een vette zwarte olie spray uit komt. De motor levert te weinig vermogen om er mee te kunnen rijden. Voordat ik (2 weken geleden) op vakantie ging heb ik de auto iedere dag zonder problemen gebruikt (30 km per dag). Mijn auto heeft in die twee weken gewoon buiten gestaan.Wie kan me helpen??Groet,Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-08-2002 21:53 #61453 door
Beantwoord door in topic inhoudende motor
in een grijs verleden eens zoiets meegemaakt met een mini cooper, daar zaten de zuigers van de carburateurs vast.je schrijft helaas niet wat voor een carburateur(s) je er op hebt zitten.maar als de zuiger van een carburateur vastzit dan wordt het mengsel veel te rijk en krijg je een zwarte spray uit de uitlaat.als je het luchtfilter erafhaalt kan je voelen of de zuiger(s) vrij op en neer kunnen.ik hoop dat je je probleem hiermee kan oplossen.volvogroeten, gijs v. schoonhoven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-08-2002 11:27 #61452 door
Beantwoord door in topic inhoudende motor
een andere mogelijkheid is een gescheurd vacuüm-rubber indien er een of twee zenith.stroomberg carurateur(s) gemonteerd is/zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-08-2002 18:12 #61451 door
Beantwoord door in topic inhoudende motor
Het gaat om een enkele stromberg carburateur. Het regent nu, dus ik heb geen tijd om er naar te kijken. Maar als die zuigers in de carburateur vast zitten, hoe krijg ik ze dan weer los????Groeten,Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-08-2002 17:04 #61450 door
Beantwoord door in topic inhoudende motor
potje los schroeven ,zuiger er uit halen(uit kijken vor je naald) doekje met benzine en effe er langs halen .terug monteren en niet vergeten weer wat olie er in te gooien.Mare is het niet gewwwon een slecht bougietje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-08-2002 18:31 #61449 door
Beantwoord door in topic inhoudende motor
De bougies zijn allemaal o.k. (al zijn ze een beetje aan de zwarte kant)Ook met de hoofdremcilinder is alles ok!Gr. Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-08-2002 22:13 #61448 door
Beantwoord door in topic inhoudende motor
Bedankt!Het werkt allemaal weer als vanouds! Zuiger van de carb. liep niet goed. Kwestie van reinigen!Gr.Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-08-2002 10:44 #61447 door
Beantwoord door in topic inhoudende motor
weer een tevreden Volvo rijder ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-08-2002 23:14 #61446 door
Beantwoord door in topic inhoudende motor
Tip: als je ooit eens op reis gaat met je Amazon, neemt dan een reserve diafragma-rubber van je Zenith-Stromberg carburateur mee voor het geval de oude door ouderdom scheurt. SU-carburateurs (SU = Skinner's Union) hebben geen rubber, daar zorgt de precieze passing van de zuiger in de cilinder voor de afdichting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.