kleppen stellen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2002 10:36 #56535 door
kleppen stellen is gemaakt door
Kleppen gesteld vorige week onder deskundige begeleiding.Hoe??? Let opZet de krukaspoelie op 0 (nul)Voel of klep 1 of 8 speling heeft.In mijn geval klep 8. Begin bij die klep te tellen (dus naar je toe als je voor de auto staat)1,2,3 en 5!! Deze kun je stellen.Draai de krukas 1 x rond en weer op nul en dan heb je speling op klep 1.Begin dan hier te tellen( dus van je af)1,2,3 en 5 Deze kleppen stellen.Heeft iemand hier meer ervaring mee?Is deze manier veilig.Wel snel!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2002 11:05 #61790 door
Beantwoord door in topic kleppen stellen
(nog) makkelijker en absoluut zeker, is de 'negenproef'bij 4cylinders: als een klep volledig 'op tuimelen' staat, kunt de de klep die het getal '9' vol maakt stellen. Dus b.v. klep 3 staat zo ver mogelijk ingeduwd door de tuimelaar, dan kun je klep '6' stellen. krukas verder draaien totdat een volgende klep, b.v. de 7e, zo ver mogelijk is ingeduwd. dan kan klep 2 worden gesteld enz. succes verzekerd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2002 11:49 #61789 door
Beantwoord door in topic kleppen stellen
Als ik mij niet vergis is dit de methode die ik ook heb gehanteerd...ooit gevonden in een ouder artikel van het blad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2002 14:37 #61788 door
Beantwoord door in topic kleppen stellen
Kijk in de vorige clubbladen om te zien hoe je snel en veilig kleppen moet stellen. Daar staat een artikel in hoe het precies moet. Dries van der Heijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2002 16:03 #61787 door
Beantwoord door in topic kleppen stellen
Dries wat leuk dat ik jouw tref hier.Want jij bent toch degene die het artikel geschreven heeft?Met het clubblad onder mijn arm toog ik dus ook naar Peter Odin om mijn kleppen te stellen maar Peter deed het dus op deze manier. Ik ben gewoon benieuwd of iemand anders deze methode ook kent. De methode die jij beschrijft ga ik in de toekomst zelf toepassen want ik heb daar een beter gevoel bij. Of de regel van negen.Jij had ook nog een artikel over verschillende ontstekingen toch?Met vr gr Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2002 20:28 #61786 door
Beantwoord door in topic kleppen stellen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2002 20:39 #61785 door
Beantwoord door in topic kleppen stellen
De allergemakkelijkste methode is gewoon de krukas een stukje verdraaien totdat bij een cilinder twee kleppen op tuimelen staan (de ene klep gaat open tegelijkertijd dat de andere klep dicht gaat). Dan draai je wat heen en weer rond dat tuimelen en je ziet dat er twee cilinders zijn bij welke er elk één klep beweegt. Van de overblijvende cilinder beweegt geen van beide kleppen, en dat is degene die je moet stellen. Als je die gesteld hebt draai je langzaam door totdat bij de eerstvolgende cilinder de kleppen op tuimelen staan en zoekt dan weer de cilinder waar niets beweegt. Zo ga je de zaak af. Hoef je niets voor te onthouden. Ik weet niet eens de ontstekingsvolgorde of "cilinder x op tuimelen betekent cilinder y stellen"-regels. Het enige gevaar is dat je door te snel draaien een cilinder zou overslaan, onthoudt dan simpelweg even welke cilinders je gesteld hebt om dat te voorkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2002 08:50 #61784 door
Beantwoord door in topic kleppen stellen
Lennard, vindt ik als leek toch een beetje link n.a.v. het artikel in het clubblad.Ikzelf prefereer de andere manier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.