carterventilatie bij b20

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2002 22:03 #56470 door
carterventilatie bij b20 is gemaakt door
Zelf heb ik een B18A in mijn Amazon liggen, maar ik overweeg een aanschaf van een Amazon met een B20A. Deze heeft een verbinding tussen olievuldop en luchtfilter. Mijn vraag is hoe "normaal" het is dat deze luchtstroom met stationair lopende motor duidelijk hoorbaar is boven het gewone motorgeluid als een sterk sissend geluid. Van mijn eigen motor ken ik het niet, en het is me bij een B20A nooit opgevallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2002 09:45 #62055 door
Beantwoord door in topic carterventilatie bij b20
Jaap,Ik heb 16 jaar een B20A Amazon gereden en dit nooit gemerkt.Wellicht dat de kanalen vervuild met sludge zijn en de lucht er niet uitkan.Ik hoop niet dat dit een teken is van slijtage, positieve carterdruk....Wellicht dat anderen hier een mening over hebbenEd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2002 11:23 #62054 door
Beantwoord door in topic carterventilatie bij b20
Jaap, ik ken het probleem. Tijdens mijn overstap van B18B naar B20B heb ik ook de carterventilatie aangepast. Het sissen kwam van de slangaansluiting op het luchtfilterhuis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-09-2002 07:47 #62053 door
Beantwoord door in topic carterventilatie bij b20
Ik heb een b20e in mijn Amazon,echter met 2 su carburateurs en daarop de bekende ronde blauwe luchtfilters. Nu las ik in een eerder bericht dat volgens Lennard de slang v/d olievuldop naar het spruitstuk loopt en van de zijkant v/h blok naar het luchtfilter? Bij mij zit het dus van dop naar filter,en van zijkant blok naar ander filter. Weet iemand hoe het nou echt hoort? Trouwens,bij mij sist het niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-09-2002 07:31 #62052 door
Beantwoord door in topic carterventilatie bij b20
Sla even de laatste VCM erop na, daar stond een toch wel heel duidelijk artikel over carterventilatie. Kijk ook even verder hier op het forum, want het juiste antwoord staat ook bij een soortgelijke vraag van een paar dagen eerder!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.