fluitende motor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2002 21:37 #56411 door
fluitende motor is gemaakt door
wanneer de motor op temperatuur komt hoor ik bij het stationair lopen een hoge fluittoon die naarmate het toerental wisseld van hoogte en sterkte veranderd, de waterpomp of dynamo is het niet,ik hoor het het sterkste aan de rechterkant, in de rijrichting gezien, zou het soms een lekje in de uit-inlaatspruitstuk zijn,aangezien de motor ook nogal onregelmatig stationair loopt. wie o wie weet raad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2002 13:21 #62269 door
Beantwoord door in topic fluitende motor
Indien je een spruitstuk lek (of pakking er van) verdenkt, moet je met lopende motor wat kruipolie op de verdachte kier spuiten zodat deze (als die er al is) tijdelijk wordt gedicht en je dit goed kunt horen aan het motor geluid. Ik heb het een keer bij de carburateur gehad, bleken de bevestigingsmoeren iets gelost te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2002 16:25 #62268 door
Beantwoord door in topic fluitende motor
ik heb een keer gehad dat mijn LPG verdamper op z'n eind liep, deze zit bij mij rechtsvoor in de motorruimte gemonteerd, verdraaien aan de stationairschroef op verdamper gaf toen een wisselend hoger/lager fluitend geluid. hoor graag wat het uiteindelijk was

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-10-2002 08:44 #62267 door
Beantwoord door in topic fluitende motor
hallohet fluiten komt door een carburateur die los zit of een pakking die lekt.aandraaien en weg fluiten !A. Siebelink

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-10-2002 19:36 #62266 door
Beantwoord door in topic fluitende motor
Als de pakking tussen het spruitstuk lek is bij een inlaatkanaal, dan zou dat het geluid en het slechte stationair lopen kunnen verklaren. Een vacuumlek (vlase lucht) leidt vaak tot een motor die stationair van hoog naar laag toerental zakt en dat blijft herhalen (in het Engels met slechts twee woorden te beschrijven als "surging engine"). Zou de pakking bij een uitlaatkanaal lekken, dan krijg je een bijna tikkend sissend geluid telkens als de druk plots toeneemt bij het openen van de uitlaatklep (het gasmengsel in de cilinder staat nog steeds onder hoge druk als de uitlaatklep begint te openen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2002 07:20 #62265 door
Beantwoord door in topic fluitende motor
Precies hetzelfde gehad.Bij mij waren de moeren van het spruitstuk los gaan zitten.Je verwacht zoiets niet dus wij hadden ook al bij de carbarateur gekeken.Niet dus, bij mij was het dus het spruitstuk!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2002 15:17 #62264 door
Beantwoord door in topic fluitende motor
Bij mij was het dan weer een slecht rubber van de olievuldop...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.