luchtdruksensor b20e

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2002 11:11 #56331 door
luchtdruksensor b20e is gemaakt door
Hallo, kan iemand mij vertellen wat het effect is als de luchtdruksensor niet goed meer werkt? Ik merk dat ik als de auto in zijn vrij staat ik met het gaspedaal de auto niet bijvoorbeeld op een bepaald aantal toeren kan houden.Stel ik wil de auto met het gaspedaal op 2000 rpm houden (testje), dit lukt mij dan niet of de toerenteller schiet door of er onder. Ik vermoed dat mijn sensor niet optimaal meer werkt.Tijdens het rijden merk ik geen effect. Maar koude start gaat niet geweldig, ik moet de auto dan aan de praat houden met het gaspedaal, met bovenstaande verschijnselen.Hoe de sensor werkt staat summier beschreven in de werkplaats manual.Als ik de toevoerslang naar de sensor afklem met een klem en dan probeer te starten gaat dit net zo slecht. Voor alle duidelijkheid onstekingstijdstip en alles waar een draadje aanzit staat correct afgesteld en in goede conditie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2002 22:38 #62499 door
Beantwoord door in topic luchtdruksensor b20e
Hoi Laurent,Heb jij de orginele werkplaatsmanuel? Daarin staat namenlijk erg goed hoe deze werkt. Er zitten 2 spoelen in, deze kan je doormeten. Meetwaarden staan in het werkplaatsboek. Ikheb deze even niet bij de hand, als je wil zoek ik het wel op! Ten Tweede kan je ook het membraan testen door aan het slangetje te zuigen, als je dat doet moet het vacuum erop blijven, door bijvoorbeeld je tong erop te doen. De sensor meet de druk in het inlaatspruitstuk dus de motorbelasting. Ik kan me voorstellen als de sensor stuk is dat de motor rijk gaat lopen. Ik zou zelf de afstelling van de gasklep en de gasklepsensor nauwkeurig!! controleren. Heb het zelf gehad dat de gasklep een fractie teveel open stond en dan had soortgelijke klachten. check ook even of je geen luchtlekkage hebt! Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.