distributie tandwielen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2002 15:49 #56330 door
distributie tandwielen is gemaakt door
Heeft iemand ervaring met het monteren van ditributietandwielen zonder speciaal gereedschap? Alle tips welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2002 16:43 #62502 door
Beantwoord door in topic distributie tandwielen
ik heb ze al een paar keer vervangen, zonder (veel) bijzonder gereedschap. Poelie trekker is wel handig voor de demontage. Hoef je alleen te monteren, dan loop je eigenlijk alleen tegen de vraag aan hoe je het grote tandwiel vast houdt bij het aandraaien van de eveneens grote moer. Bestaat een speciale sleutel voor, maar met de nodige handigheid lukt het ook wel zonder. Vergeet niet een nwe carterpakking klaar te leggen. De oude gaat, zeker al tie wat ouder is, vrijwel altijd stuk bij demontage van het distributiedeksel. groet, henry

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-11-2002 11:37 #62501 door
Beantwoord door in topic distributie tandwielen
Nee, geen speciaal gereedschap, een polietrekker beschouw ik als standaard gereedschap. Je hebt een drie-poots poelie-trekker nodig, voor de rest gewoon normaal gereedschap in Engelse maten. Naast de al gegeven tip betreffende de carterpanpakking kan ik je nog op het hart drukken het tandwiel van de nokkenas er niet op te hameren. Je drukt dan de vriesplug aan de achterzijde van het blok eruit. Ik heb trouwens stalen tandwielen gebruikt zodat ik er voorlopig geen omkijken meer naar heb. En zorg voor een stroboscooplamp, ook al heb je erop gelet dat de markeringen van de timing tegenover elkaar liggen is de kans heel groot dat het ontstekingstijdstip opnieuw afgesteld moet worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2002 17:10 #62500 door
Beantwoord door in topic distributie tandwielen
Bedankt voor de tips. De klus is geklaard. Toch heb ik bij het nokkenas tandwiel de hamer even gebruikt tot aan de schroefdraad.Het aandraaien van de grote moer deed de rest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.