olieverbruik

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2002 15:09 #56305 door
olieverbruik is gemaakt door
Even hypothetisch. Wie durft er te schatten hoeveel een B18 via pakkingen zou kunnnen lekken, zonder dat er plasjes onder liggen en met 20w/50?Loont het in dat geval bv. de carterpakking te vernieuwen (en welke nog meer?).Groetjes Sebas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2002 20:30 #62578 door
Beantwoord door in topic olieverbruik
Als er geen plasjes onder de auto liggen, dan hebben we het over druppels, en dat is verwaarloosbaar weinig.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2002 22:39 #62577 door
hallo sebas,ik had ook gereageerd op je vorige olieverbruikvraag, maar die is om een of andere reden niet te zien op het forum, maar hier is'tie nog een keer:je schreef dat alles ok. is en toch olieverbruik hebt en een zwart kleppendeksel, dan is het mogelijk dat de aansluiting van je carterventilatie/remservo op het inlaatspruitstuk niet de juiste nippel heeft.er hoort nl. maar een heel klein gaatje in te zitten maar bij het inbouwen van een servo, of gewoon geknutsel kan het voorkomen dat er een opgezet is met een te grote doorlaat ?!gevolg is een te hoog vacuum in het carter en je raakt een deel van je olie kwijt.groet,gijs v. schoonhoven

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2002 10:27 #62576 door
Ik rij met een b20, waarvan ik weet dat ie olie verliest, maar ik heb zelden een druppel op straat liggen. Veel van die olie loopt op de voortrein of blijft onder de auto hangen. De auto lijkt nl alleen te lekken als de motor draait. Waarschijnlijk langs de voorste en (inmiddels vervangen) achterste oliekeerring.Ik denk nl dat ie niet zoveel verbrand, maar ik verlies wel een hoop en de bodemplaat is uitermate goed geconserveerd ;-(

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2002 11:19 #62575 door
Een volkomen "droge" onderkant is bijna alleen te bereiken met de moderne oliekeerringen en niet met de oude vilten ringen.Lekkages treden vaak op bij de voorste en achterste viltenkeerring en bij de aansluiting van de bak naar de overdrive.M.n de rubbertjes die daar zitten. Als er geen plasjes onder de auto ontstaan zou ik er niets aan doen, hij mag best een beetje vet zijn. (goed tegen de corrosie)Op den duur gaan de pakkingen zweten en dan heb je het over een blok wat al 20-30 jaar oud is.Het probleem van de positieve carterdruk tgv slijtage en olieverbuik door versleten zuigerveren/cilinders treedt dan ook vaak op, dan loont het om het complete blok te demonteren en te reviseren inclusief alle pakkingen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2010 14:10 #62574 door
in het hypothetische geval dat er dus geen plasjes liggen ben ik bang dat je de cartepakking niet hoeft te vernieuwen.Verbruikt je hypothetische motor dan toch olie zou ik de kleppen en/of zuigerveren vervangen...

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD