olieverbruik carterventilatie/remservo?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2002 19:47 #56299 door
Hoi Gijs,Op zich past jouw verklaring wel in het plaatje bij mijn moter (hopenlijk), maar hoe herken ik een verkeerde aansluiting? En wat is het precies. Er loopt een slang van de carterventilatie naar een nippel in het spruitstuk, maar dit nippeltje is een geheel met het spruitstuk waar gewoon de slang aan vast zit met een slangklemmetje, is dat wat je bedoelt?Ik heb het over een verlies van 1 op 800/1000. Toevallig net een compressieverhoger erin gegooid en ik denk dat ik nu wel 1 op 1100/1300 haal. Kan ik hieruit ook wat concluderen?Groetjes Sebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2002 20:24 #62588 door
Beantwoord door in topic olieverbruik carterventilatie/remservo?
hallo sebas,ik heb even in het haynes boek gekeken, en daar staan allebei de motoren in (b18/20) en de juiste aansluiting van de carterventilatie, (blz 65), bij de b18 hoort de restrictie aan de zijkant v.d. motor te zitten, en bij een b20 op het inlaatspruitstuk, en heeft toch een schroefdraad!de juiste diameter weet ik niet, maar als je de slang losmaakt kan je er wel inkijken en dan zie je vanzelf of de doorlaat normaal of erg klein is.(klein is goed)als je die compressie verhoger erin doet en hij verbruikt minder lijkt het mij dat je zuigerveren toch ook niet meer helemaal super zijn, maar ik weet niet precies wat een compressieverhoger doet, ik denk de olie dikker/taaier maken, en dan is een geringer verbruik logisch.persoonlijk hou ik niet zo van die "wondermiddeltjes", anders zaten ze er vast wel standaard in!ik hoop je te hebben geholpen,volvogroet,gijs v. schoonhoven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.