olielucht

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2002 22:21 #56235 door
olielucht is gemaakt door
Hallo,Na een totale restauratie van mijn p 1800s van 1964 heb ik bij een koude moter last van een olielucht in de auto. Ook hoor ik een hoogtonig gepiep bij de moter, maar ik kan niet echt zeggen waar het vandaan komt. Wie heeft dit zelfde probleem eerder gehad. Wel moet ik erbij zeggen dat de versnellingsbak iets olie lekt via de schakeltunnel.Bedankt alvast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-12-2002 09:32 #62825 door
Beantwoord door in topic olielucht
Ik zou de carteventilatie even nakijken, deze kan verstop zitten.Wellicht de vuldop op het kleppendeksel schoonmaken.Er zit metaalwol in welke je kan vervangen door de schroefjes even los te draaien.Heeft de motor nog de vilten oliekeerringen dan kan dit de lekkage veroorzaken.Dit kan dan na rijden minder worden, deze worden dan door olie gevuld en dichten af.Toch zou ik proberen te achterhalen waar de lekkage vandaan komt. kwestie van schoonmaken rijden en eronder kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-01-2003 20:16 #62824 door
Beantwoord door in topic olielucht
het piepen bij de rotor komt waarschijnlijk door een gebrek aan smering, met name het stukje kunststof dat aan de contactpunten zit en over de verdeler-as draait. kloddertje vet (klein) doet wonderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-01-2003 20:46 #62823 door
Beantwoord door in topic olielucht
Vergeet ook niet dat onder de rotor een stukje vilt hoort te zitten dat om de 10.000 km met een twee druppeltjes lichte olie gesmeerd dient te worden.Naar mijn mening ruikt motorolie niet erg, transmissie-olie des te meer. Mijn versnellingsbak lekt langs de achterste keerring. Het gevolg is dat er wel eens wat olie op de uitlaat wordt geslingerd door de rijwind. Als je dan stopt komt de penetrante transmissie-olie-lucht wel eens in de auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.