klepperdeklep na nokkenas wisselen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-01-2003 21:34 #56211 door
Ergens in de archieven is nog wel een bericht terug te vinden uit juni van vorig jaar. Ik had toen mijn nokkenas verwisseld van mijn 145E omdat er een nok af was (50000 km). Nadat ik een paar dagen gereden had kwam er een vervelende tik in de motor. Alsof er een klep veel te ruim stond. Diverse mensen en monteurs hebben zich toen over het probleem gebogen, maar helaas geen diagnose kunnen stellen. De vakantie naderde en ik heb toen de SMV maar weer achter mijn Amazon gehangen en zijn daar mee naar Frankrijk gereden. Veel complimenten leverde dit span wel op!De 145 ten langen leste in oktober maar naar een ons wel bekende garage gebracht in Ulvenhout.De enige remedie was kop eraf en motor weer uit elkaar. De kop was in december voorzien van nieuwe klepveren en zittingen en werd verondersteld goed te zijn. Echter aan de motoronderdelen was ook weinig te zien. Alles was eigenlijk nog binnen de normen. Voor de zekerheid werden de cilinders gehoond en nieuwe zuigerveren gezet. Samen met een stalen distributieset. (nb.: dit alles na 50000 km na revisie bij een gerenomeerd revisie bedrijf).Omdat dit eigenlijk toch niet de oorzaak kon zijn werd ook de kop nog maar verder gedemonteerd. En jawel hoor daar kwam de boosdoener te voorschijn. Een losse klepsteelgeleider. Stevig uitgesleten.Ik denk dat dat dit waarschijnlijk ook de oorzaak geweest is voor de extreme slijtage aan de nokkenas.Vanmiddag heb ik mijn 145 weer opgehaald ende tik was gelukkig niet meer te horen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-01-2003 23:39 #62894 door
Beantwoord door in topic klepperdeklep na nokkenas wisselen
Heel fijn voor je Ruud,maar ik kijk toch ook met genoegen naar de foto die ik gemaakt heb op de poolcirkel in Rovianemi waar onze rooien gezusterlijk naast elkaar geparkeerd staan.Siang

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2003 11:26 #62893 door
Beantwoord door in topic klepperdeklep na nokkenas wisselen
Waar zit precies de klepsteelgeleider?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2003 10:17 #62892 door
Beantwoord door in topic klepperdeklep na nokkenas wisselen
klepteelgeleiders zitten in de cylinderkop, voor elke klep één. de klep gaat in de geleider op en neer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.