zuigerveer plaatsen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-02-2003 15:01 #56111 door
zuigerveer plaatsen is gemaakt door
Ik weet dat het een kritisch werkje is, het plaatsen van een zuigerveer.Vroeger bij mijn brommer brak er wel eens een tijdens het plaatsen, een zuigerveer van een auto heb ik nog nooit vervangen.Bestaat daar een bepaalde wijze voor?, bijv eerst het ene pootje in de sleuf en dan een beetje draaien ofzo. Breken ze snel?Als iemand tips heeft laat het me weren, bedankt.Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-02-2003 18:01 #63300 door
Beantwoord door in topic zuigerveer plaatsen
De zuigerveren zijn aardig stevig maar het kan gemakkelijk....Hier is een SVO voor, een soort van spreider die de zuigerveer uitelkaar trekt en dan kan je de zuiger er zo doorheen schuiven en de ring netjes in z'n gootje laten zakken.Destijds bij je brommertje deed je dit ook gewoon door ze met je handen open te buigen, of niet ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-02-2003 18:48 #63299 door
Beantwoord door in topic zuigerveer plaatsen
Ik zou ze zelf met een zuigerveertang (laten) monteren. Je weet dan zeker dat ze niet breken of gaan breken. Een beetje werkplaats heeft wel zo'n tang

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2003 08:59 #63298 door
Beantwoord door in topic zuigerveer plaatsen
Gewoon een zuigerveertang kopen. Die zijn echt niet zo duur bij de automaterialenhandel. Na al een heel stel zuigers gekrast te hebben en zelfs al eens een veer gebroken te hebben, snap ik niet dat ik dat niet veel eerder had gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2003 20:29 #63297 door
Beantwoord door in topic zuigerveer plaatsen
En als je de zuiger met veren weer terug gaat plaatsen in de cilinder heb je een veercompressor nodig. Zonder kun je niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-02-2003 09:01 #63296 door
Beantwoord door in topic zuigerveer plaatsen
Veercompressor, ja!Maar die kan je heel makkelijk zelf maken van een reep conservenblik en een grote slangenklem. Netjes de graten van het afgeknipte stuk blik wegvijlen, hoekjes een beetje naar buiten buigen, beetje olie erop en het werkt als een trein.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-02-2003 12:57 #63295 door
Beantwoord door in topic zuigerveer plaatsen
Eerst een lekker soepie eten, en dan klussen in de garage.Ik zal dit proberen.Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.