f nokkenas

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2003 12:37 #56080 door
f nokkenas is gemaakt door
Wie kan me vertellen waar een F nokkenas orgineel in heeft gezeten, het vermogen wat vrijkomt bij deze as, en of de motor erg zenuwachtig wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2003 17:45 #63422 door
Beantwoord door in topic f nokkenas
Robert, in de B18/20 motoren zaten een viertal nokkenassen standaard: de A,B,C en D, afhankelijk van type motor en auto. Wilde je de Volvo opvoeren dan kon je kiezen uit een aantal "snelle" nokkenassen. Zonder te veel aan de motor te moeten modificeren was de K nokkenas erg populair. De F was 'hotter' zoals de Engelse tuners dat zo mooi zeggen, en wilde je echt het circuit op dan waren er nog R,S en U nokkenassen. Vermogen en nerveuze motorkarakteristiek zijn helemaal afhankelijk van wat je verder aan de motor verandert (of soms moet veranderen), zoals flowen van de kop, grotere kleppen, meer compressie, andere carb/spruitstukken etc.Vaak alleen maar proefondervindelijk vast te stellen. Koop op een beurs het boek "Volvo P120" van Dieter Günther en Walter Wolf, geeft zeer veel praktische info en mooie foto's. Geef verder je zoekmachine (Google) de opdracht "F CAMS VOLVO" en er gaat een wereld voor je open.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2003 16:32 #63421 door
Beantwoord door in topic f nokkenas
Kijk eens op www.volvoworld.com bij engines.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2003 18:20 #63420 door
Beantwoord door in topic f nokkenas
Jasper, op volvoworld.com/engines zie ik zo gauw geen info over de gebruikte nokkenassen, of was dat niet jouw bedoeling???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2003 18:33 #63419 door
Beantwoord door in topic f nokkenas
was ik nog even vergeten: zoek naar www.scandcar.nl, ->nederlands->enginepage(verticale balk linksonder),->vind uw originele motor type; daar staan alle motoren met bijbehorende nokkenassen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2003 22:18 #63418 door
Beantwoord door in topic f nokkenas
Er zijn een aantal verschillende typen waarvan de j nokkenas standaard is. zelf heb ik ook een f nokkenas in een standaard b20, hier kwam ik pas later achter omdat het b20je erg veel vermogen heeft 200 is geen probleem. je kan ook zelf kijken door je nokkenas eruit te halen en naast elkaar te leggen. in princiepe moet een f as er in kunnen want die is wat meer afgedraaid. MAAR kijk uit ik heb er ervaring mee een b20 is niet gebouwd op langdurig hard rijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.