oliepomp

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2003 18:16 #56064 door
oliepomp is gemaakt door
Omdat mijn B20E motor helemaal openligt heb ik de kans om alles eens goed te bekijken.Je hoort wel eens dat een motor in de soep loopt omdat de oliepomp defect raakt, maar nu heb ik dat ding eens goed bekeken en kan me niet voorstellen wat er aan kapot zou kunnen gaan.Alleen zou ik me kunnen vorstellen dat het aandrijfasje met de spie/sleuf verbinding zou kunnen breken.Is het verstandig om een nieuw asje erin te doen? Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2003 20:00 #63463 door
Beantwoord door in topic oliepomp
www.ipdusa.com heeft ooit eens een versterkingsring gelevered onder nummer 2A9003. Wellicht zit dit nog steeds in het programma, 30 jaar na het productie einde van onze motoren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2003 20:39 #63462 door
Beantwoord door in topic oliepomp
Inderdaad, wat een leuke website!Nou vraag ik me wel af of het echt nodig is,rijden er meer mensen met zo'n ringetje rond?, en worden die ringetjes ook door onze Hollandse volvo onderdelenboeren geleverd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2003 21:48 #63461 door
Beantwoord door in topic oliepomp
Ik heb eens gehad, dat er een deel van het bovenste gedeelte van de as afgebroken was.De druk wordt wel een stuk minder, maar de motor bleef wel gespaard: Het oliedruk lampje en mijn metertje werkten perfect. Niet te lang doorrijden is de oplossing geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-03-2003 09:50 #63460 door
Beantwoord door in topic oliepomp
Zet er gewoon een nieuwe in; de opbrengst van een nieuwe is zoveel beter dan een oude, en voor het geld hoef je het niet laten.Mijn B20E ligt op het moment bij het revisie bedrijf, en laat er ook direct een nieuwe pomp in zetten. Als je bezig bent kun je het beter goed afmaken; ik heb nu al zoveel ellende met die blokken achter de rug dat ik niets minder dan nieuw wil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-03-2003 11:45 #63459 door
Beantwoord door in topic oliepomp
Naast het feit dat de as kapot kan gaan (combinatie hartje winter, 20W50 en met ijskoude motor meteen flink gaan scheuren) kan de pomp natuurlijk ook gewoon slijten. In Haynes staat een methode om de toestand van de oliepomp te beoordelen. Maar bij een volledige revisie moet je zonder een tweede keer na te denken gewoon een nieuwe pomp plaatsen, maar dat geldt ook voor alle andere aan slijtage onderhevige onderdelen in de motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2003 11:26 #63458 door
Beantwoord door in topic oliepomp
Slijtage is ook bij de pomp niet tegen te houden al gaan ze in de regel een motorleven lang mee....je hoort het zelden maar het gebeurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.