penta ii

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2003 19:24 #56039 door
penta ii is gemaakt door
Het gaat er ook om of het kan. Kan de eigenaar hem niet aan mij kwijt dan misschien aan iemand die dit leest? Het woord prikkie is trouwens nog niet gedefinieerd.Groetjes Sebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2003 22:46 #63569 door
Beantwoord door in topic penta ii
Ha Sebas,naar mijn weten zijn alle motorblokken van de vroege volvo's blokken van Penta. Volvo AB heeft vanaf het begin de motoren van Penta gekocht en heeft in 1930 een meerderheidseigendom in Penta gekregen. Een B18 komt dus volgens mij ook gewoon van Penta (maw Penta=Volvo).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2003 09:06 #63568 door
Beantwoord door in topic penta ii
Mijn ouders hebben altijd (en nog) een boot gehad en diverse volvo pentablokken versleten, volgens mij was en is Penta inderdaad altijd de scheepvaart-tak van volvo geweest, als je op volvo.nl kijkt is daar ook het een en ander over terug te vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2003 12:07 #63567 door
Beantwoord door in topic penta ii
Volgens mijn is alleen de cilinderkop iets anders ivm. de koeling

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2003 13:49 #63566 door
Beantwoord door in topic penta ii
Hallo Sebastiaan,Volgens mij kun je het onderblok gewoon gebruiken. Het is natuurlijk een gewoon Volvo B18 blok. Het enige wat ik niet zeker weet is welke nokkenas er in zit. ook zal je de versnellingsbak en het koppelingsmechanisme van je oude motor moeten gebruiken. Maar als je hem echt voor een prikkie kan kopen, en je huidige onderblok is gaar, gewoon doen en ombouwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.