onregelmatig lopen b20 a

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2003 10:47 #56004 door
onregelmatig lopen b20 a is gemaakt door
Ik heb dit weekend de bougies vernieuwd. B20 A met de voorgeschreven Bosch bougies (zaten Champions in). Wat blijkt: met de oude bougies die erg zwart waren liep de motor soepeler. Met deze bougies hikt ie om de zoveel tijd. Ik heb geprobeerd om de timon iets aan te passen. Daar reageert ie ook wel op, maar helemaal weg lukt niet. Iemand een idee?Eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2003 22:05 #63695 door
Beantwoord door in topic onregelmatig lopen b20 a
Of je nou Bosch, NGK of Champion gebruikt maakt niet uit, zolang het maar het juiste type voor de motor is (ik heb ze allemaal gehad en ze werken even goed; ik gebruik nu Bosch omdat dat de goedkoopste zijn).Zwarte bougies zijn niet goed, dat is een teken van een te rijk mengsel. Een gebruikte bougie moet een lichtbruine isolator hebben bij een motor die goed is afgesteld. Verder moet je voor montage van de bougies de elektrode-afstand controleren of die op de voorgeschreven waarde zit (de NGK's mocht ik sowieso zelf afstellen, dat had NGK niet gedaan).Hikken van de motor kan ook komen door de contactpuntjes, kijk die dus ook na. Controleer ook de kabels en de nieuwe bougies. Misschien zit er een slechte tussen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-04-2003 09:20 #63694 door
Beantwoord door in topic onregelmatig lopen b20 a
Lennard,raadsel opgelost. Ik bleek een van de bougies niet vast genoeg te hebben gezet. Inmiddels loopt ie weer als een zonnetje.Bedankt voor het meedenkenEric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.