stationairloop b20a

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2003 14:28 #55988 door
stationairloop b20a is gemaakt door
Mijn b20A uit ’69 loopt onregelmatig stationair, het toerental varieert tussen de 700 en 1100 rpm.Verder start, loopt en trekt hij perfect. Wel is bij koude start maar kort de choke nodig, zelfs bij temperaturen rond 0 gr. Verbruik is ca. 1:10 !! (auto rijdt op benzine)De carburateur is uit elkaar geweest en schoon geblazen met perslucht, dat gaf geen verbetering.Wel verbetering gaf het gangbaar maken van de temperatuurcompensatie (hoe werkt dit eigenlijk) maar dat was van korte duur (1 dag) dus vraag ik me af of dit er wel iets mee te maken had. De stelschroef naast de TC zit helemaal aangedraaid, los draaien heeft nauwelijks invloed totdat de schroef er bijna uit is. Dan dreigt de motor af te slaan.Mijn idee is dat het stationair mengsel te rijk staat, maar waar zit de stationair mengselsproeien/stelschroef en hoe dient dit ingesteld te worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2003 15:45 #63750 door
Beantwoord door in topic stationairloop b20a
controleer ook eens het vervroegings mechanisme van de ontstekening. een niet goed functionerende ontsteking geeft vaak dezelfde verschijnselen als die bij carburatieproblemen. anders kun je altijd nog een andere carburateur proberen om deze als oorzaak uit te sluiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2003 15:56 #63749 door
Beantwoord door in topic stationairloop b20a
Zuigt de motor geen valse lucht aan? Slechte aansluiting van de carburateur op het spruitstuk of een scheurtje in het spruitstuk zou dat kunnen veroorzaken. Dat geeft vaak ook een varierend stationair toerental.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2003 20:15 #63748 door
Beantwoord door in topic stationairloop b20a
valse lucht kun je het beste controleren/constateren door mbv dunne kruipolie op verdachte plekken te spuiten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2003 23:12 #63747 door
Beantwoord door in topic stationairloop b20a
We praten over de Stromberg enkele carburateur en ik vermoed dat je temperatuur regelunit defect is.Het is alweer een tijdje terug maar mijn oude Amazon (B20A) had ditzelfde euvel.Ik dacht dat er een bimetaaltje inzat die vervangen kan worden.Wie biedt ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2003 17:46 #63746 door
Beantwoord door in topic stationairloop b20a
Haynes geeft bij een onregelmatig lopende motor inderdaad de "temperature compensator" als mogelijke oorzaak. Bij jou lijkt dat zo te zijn omdat je al aangaf dat je tijdelijk verbetering had.Valse lucht leidt vaak tot een aanzwellend en weer afnemend stationair toerental dat zich steeds herhaalt ("surging" is de doeltreffende Engelse term) totdat de motor afslaat.Een te rijk mengsel leidt tot sputteren en blauwe rook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.