afslaande motor / backfire

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2003 20:38 #55966 door
afslaande motor / backfire is gemaakt door
Gisteravond vertoonde mijn motor opeens kuren. Ik had die dag ongeveer 2 x 25 km gereden, niets aan de hand. 's Avonds startte ik de auto om een stuk te gaan rijden. Ook niets aan de hand. Na ongeveer 10 km moest ik afremmen voor een stoplicht, begint m'n motor te haperen en te stotteren. Bovendien vond er regelmatig backfire plaats. Ik de motor afgezet en onder de motorkap gekeken. Daar was niets te zien. Na veel pijn en moeite kreeg ik hem op benzine aan de praat, waarna hij na een km of 5 weer dezelfde kuren vertoonde. Motorkap weer omhoog en proberen te starten. Weer backfire en er kwam rook uit het luchtfilterhuis. Tevens zag ik benzine lekken uit de carburateur. Oeps!!Ik rijd altijd zonder problemen op gas en benzine met een Retronics ontsteking. Bovendien heb ik net de bougies vervangen. Wie weet meer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2003 21:56 #63849 door
Beantwoord door in topic afslaande motor / backfire
Heb helaas ook uitgebreide ervaring met backfire. Je ontsteking staat niet op tijd waarschijnlijk. Mijn belevenissen heb ik destijds beschreven en staan uitgebreid op mijn site. Succes, ik hoop dat je wat minder schade hebt als ik destijds. Maar lees maar even op www.amazoncars.nl, onder Onderhoud, onder Ontsteking.Jaap Blijleven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2003 22:15 #63848 door
Beantwoord door in topic afslaande motor / backfire
Is een retronics alleen een bypass van de contactpuntjes? Zo ja, dan moet je je vervroeging checken. Potje los ofzo...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2003 22:19 #63847 door
Beantwoord door in topic afslaande motor / backfire
Beste Jaap, Besef dat ik een nieuwkomer ben in dit forum. Ben van plan naar de borrel in Bunnik te gaan op 5 mei. Hoop dan mijn 122S met rijdbaar te hebben. Begrijp ik uit jouw verhaal dat een retronics een vervanger/ontlaster van je contactpuntjes is? Zo ja, dan duidt de lekkage van benzine in Jeroens motor helaas al op aardige schade aan de carburateurs. Een van de eerste dingen die er aan gaan door de klappen van backfire zijn de vlotterkamerventielen en pakkingen. Ook ik ben helaas ervaringsdeskundige.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2003 20:05 #63846 door
Beantwoord door in topic afslaande motor / backfire
Naast schade aan de carburateur kan de schokgolf zelfs de LPG-verdamper vernielen. Dit was de ervaring van een klassieke Jeep Cherokee-rijder die back-fire had gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2003 14:55 #63845 door
Beantwoord door in topic afslaande motor / backfire
Het probleem is opgelost. Er zat een scheurtje in m´n verdeelkap, waardoor er een lekstroom ontstond. Er zit nu een nieuwe op en loopt weer als vanouds, goed dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2003 14:58 #63844 door
Beantwoord door in topic afslaande motor / backfire
Het probleem is opgelost. Er zat een scheurtje in m´n verdeelkap, waardoor er een lekstroom ontstond. Er zit nu een nieuwe op en loopt weer als vanouds, goed dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.