nieuwe motor
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2003 10:46 #55918
door
nieuwe motor is gemaakt door
Tjeemig,.....heb vorige week in mijn totaal gerestaureerde 544 een nieuw blok hangen, B-18, k-nokkenas met een inhoud van ca. 1900 cc. Wat is dat een veradaming na jaren rijden met blokken van ca 30 jaar oud! Moest het even kwijt. Neem een nieuwe motor!! Ben nu aan het inrijden maar het rijd fantastisch..De eerste keer wist ik niet wat er gebeurde op het grindpad....kon achteraf 50 kilo grind uit mijn tuin weer terug op het pad deponeren.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2003 11:42 #64019
door
Beantwoord door in topic nieuwe motor
Het beestje is net gespoten en gelukkig viel het mee

- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2003 13:37 #64018
door
Heb je een inruilblok, Dennis of je eigen blok laten reviseren?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2003 14:13 #64017
door
Geen van beide in feite,...mijn schoonvader heeft mijn 544 gerestaureerd na een aantal jaren geleden aangestoken te zijn door het Volvo virus (we hebben nu 8 klassieke volvo's in de familie) en hij is een perfecte plaatwerker en lasser. Heeft tot vorig jaar een onderdelenzaak(je) gehad. Via via is hij een aantal jaren geleden in contact gekomen met de oprichter van Martens BodyParts. Deze heeft de zaak al lang verkocht maar haalt nog wel de onderdelen uit Zweden voor Martens. Komt al 25 jaar in Zweden en kent nagenoeg alle handelaren daar. Heeft daar een compleet gereviseerd blok meegenomen (qua specificaties gelijk als beschreven op de site van Jaap (Amazoncars.nl). Hoefde mijn oude blok niet in te leveren maar dat ligt aan de relatie die we met de man hebben, net zoals de prijs overigens. Maar los daarvan kan ik het iedereen aanbevelen, om bij een totaal restauratie het blok te vervangen, dan is het echt af.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2003 20:33 #64016
door
Ook zonder totaalrestauratie is het een genoegen een blok te reviseren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2003 08:47 #64015
door
Uiteraard...valt me op dat niet veel mensen het doen. Kost natuurlijk het nodige en als de huidige motor voldoet waarom ook niet. Toen ik mijn auto kost zat er nog een B16 die minstens 600.000 had gelopen, volgens de papieren. Reed nog prima, verbruikte weinig olie dus opgereden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2003 13:06 #64014
door
Daar kan ik over meepraten! Heb een opgeboorde B20 Nu dus bijna 2100 cc, met een F nokkenas, spaghetti spruitstuk, Weber....Dat vliegt! Ben ook nog aan het inrijden, maar ik denk dat de 190 er nu wel in zit!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2010 14:10 #64013
door
en een spuiter zoeken voor je wilekasten?