su of stromberg op b18d

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-05-2003 17:48 #55901 door
su of stromberg op b18d is gemaakt door
Weet iemand wat SU`s danwel Stromberg`s op een B18D blok aan verschil maakt?In beide sets zitten op de D-nokkenas aangepaste sproeiernaalden. Bij welke heb ik meer vermogen. Ik kan kiezen, heb nu een set SU`s HS6 gemonteerd maar heb ook nog een setje Stromberg`s CD1752S liggen. Wat heeft de voorkeur qua vermogen, afstelbaarheid en duurzaamheid?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-05-2003 11:22 #64066 door
Beantwoord door in topic su of stromberg op b18d
Ik denk niet dat er een duidelijk merkbaar verschil is tussen de twee in vermogen of afstelbaarheid. Het grootste verschil tussen een SU en een Zenith Stromberg is hoe de zuiger is afgedicht in de cilinder. Bij de SU is dat de precieze pasvorm in de cilinder, bij de ZS is dat het rubber diafragma. Het rubber diafragma kan scheuren, maar dat is ook weer makkelijk vernieuwd. Als de ZS carbs die je hebt van het type niet afstelbare sproeier is, dan hebben ze aan de zijkant zgn. temperature compensators onder een gele (of wat daar nog voor moet doorgaan) plastic afdekking. Dan zou ik kiezen voor de SU omdat die temperature compensators verslijten en dan een slecht lopende motor tot gevolg hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-05-2003 12:28 #64065 door
Beantwoord door in topic su of stromberg op b18d

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-05-2003 12:33 #64064 door
Beantwoord door in topic su of stromberg op b18d
Hai Lennard, Ik ga het helaas niet halen, de koffieklets in Bunnik. Blijf wat moeite hebben de nieuwe motor afgeregeld te krijgen. Dacht dat het wellicht aan de Carbs zou kunnen liggen. Heb een tijdje terug een Vellemansetje gemonteerd en dat scheelt wel wat maar lekker is anders.Ook blijft mijn contacthoekmeter ongeacht wat ik verstel op 30 graden hangen, vermoedelijk de meter gaar? Heb nu maar gewoon ouderwets op .40 gesteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.