verdelerkap b18/b20

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2003 08:53 #55885 door
verdelerkap b18/b20 is gemaakt door
Verdelerkap kapot, vanmorgen sprong direct na het wegrijden de verdelerkap van mijn B20a kapot. Is het lastig om hier een nieuwe op te zetten? Waar moet ik om denken en heb ik ook speciaal gereedschap nodig? Hoe kan dat ding nu zo maar kapot gaan. Hij zit er misschien 3 maanden in en heb er hooguit een paar honder kilometer mee gereden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2003 09:03 #64109 door
Beantwoord door in topic verdelerkap b18/b20
Zit met twee klikbeugeltjes aan de zijkant van je potje vast. Loswippen met platte schroevedraaier, bougiekabels losmaken (met plakkertjes labelen, moeten in de zelfde volgorde blijven zitten.) Dop verkrijgbaar bij iedere auto-onderdelenzaak. ca 6-7 euro`s. Kijk ook je rotor even na, vervang ook indien ersnstig aangevreten, anders schuurpapiertje.Heeft wellicht scheef gezeten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2003 20:28 #64108 door
Beantwoord door in topic verdelerkap b18/b20
Ho, een rotortip nooit met schurend materiaal aanraken! Je mag hoogstens de rotortip langs de zijkant van een autoband afvegen! Is de rotor aangevreten, vervangen. Het ding kost maar een paar euro en is wel heel belangrijk voor een goede loop. Zoek ook de oorzaak van de gesprongen kap, dat kan niet zomaar, als het goed is raakt de rotor de kap niet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2003 21:39 #64107 door
Beantwoord door in topic verdelerkap b18/b20
korreltje 400 tot 600 is niet direct een probleem om aanslag te verwijderen en een voorlopig prettiger lopende motor te krijgen. Je hebt gelijk dat het eigenlijk niet mag, maar nood breekt wetten en biedt oplossingen die daarna dan nog verrassend lang meegaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2003 00:12 #64106 door
Beantwoord door in topic verdelerkap b18/b20
Het is inderdaad wel heel vreemd dat de kap van je verdeler los is gesprongen, aangezien normaliter er geen krachten op de kap staan. Dus: of je kap heeft losgezeten bij de 2 klemmen aan de zijkant, of: er is iets gebeurd in de verdeler zelf, zoals een explosie oid, maar dat kan ik me niet voorstellen, of inderdaad misschien dat de rotor de kap heeft losgeslingerd. Controleer in ieder geval of het contactdeel op de rotor op zijn plaats zit (nokje op de rotor-as).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2003 09:01 #64105 door
Beantwoord door in topic verdelerkap b18/b20
Ik heb een nieuwe verdelerkap en rotor geplaatst, draait weer prima. Het was te zien dat de rotor de kap geraakt heeft. Ook de rotor was (licht) beschadigd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.