klepsteelafdichtrubbers ?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2003 10:37 #55847 door
klepsteelafdichtrubbers ? is gemaakt door
Zoals wellicht bekend heb ik de kop gelicht, deze is gevlakt en de kleppen zijn opnieuw ingeslepen (mooi gezicht trouwens). Nu meen ik ergens te hebben gelezen of gezien dat de klepstelen afgedicht dienen te worden middels een rubbertje. Ik kan me niet heugen die tijdens demontage opgemerkt te hebben. klopt het dat er ergens een afdichtrubber moet zitten en zoja, waar zit die dan (onder de klepveer)?Of is zoiets nooit geplaatst geweest en dus niet nodig (kan ik me evt ook wel iets bij voorstellen).Wie weet het ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2003 12:21 #64248 door
Beantwoord door in topic klepsteelafdichtrubbers ?
Op de vorige amazone (B20A) waren de klepsteelgeleiders aan de bovenkant verjongt zodat er een oliekeerringetje op paste.Was verrast die niet tegen te komen op de B18D die ik nu heb. Zal zo horen?? Vroeg het me ook al af, er zitten nu alleen een soort hardrubberen dopjes bovenop de klepstelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2003 12:40 #64247 door
Beantwoord door in topic klepsteelafdichtrubbers ?
bij de B-18's zitten er rubber 'dopjes-met-een-gaatje' goed zichtbaar bovenop de klep-(veer), de B-20's zijn voor zien van minder goed zichtbare afdichtingen die direct op de bovenkant van de klepgeleider zitten, dus binnenin de ruimte van de klepveer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.