motortype b18

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-05-2003 19:42 #55838 door
motortype b18 is gemaakt door
Ik kan er niet achter komen wat voor B18 motor ik heb. De motor ligt in een 123GT voor de Amerikaanse/Canadese markt. De auto is in Belgie gemaakt en direct op Nederlands kenteken geplaatst. Het chassis type is 132941M. Ondanks dit nummer zit er toch een overdrive in. Tevens heeft de motor twee carburateurs. Het motor type is 6811, wat ik nergens terug kan vinden. Weet iemand meer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-05-2003 23:44 #64294 door
Beantwoord door in topic motortype b18
Jeroen, zoek het motornummer op. Kijk vervolgens op de site van Jaap (amazoncars.nl) bij productie en dan motorgegevens. Hier vind je een lijst waar jouw motor ook op te vinden moet zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 11:30 #64293 door
Beantwoord door in topic motortype b18
Volgens het derde cijfer op het type-plaatje hoort er een B18D in te liggen (een B18 met lage compressie (dus als de B18A), maar dan wel met twee carburateurs). De motoren voor de Amerikaanse markt kregen toentertijd een lagere compressie omdat die anders niet aan de emissie-eisen konden voldoen die men daar in die tijd al is gaan stellen. Een lagere compressie leidt tot een motor die minder heet loopt en daardoor minder NOx uitstoot.Motortype 496811 komt niet voor in de lijst van Jaap Blijleven. Wellicht is die niet volledig. De M41 met overdrive kan er natuurlijk altijd later onder gezet zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 18:48 #64292 door
Beantwoord door in topic motortype b18
Dit is een B18D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.