accu keuze b20a amazone combi

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2003 22:17 #55814 door
De accu van onze combi lijkt aan vervanging toe. Kan iemand een advies geven over de meest optimale capaciteit voor een nieuwe??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2003 23:55 #64408 door
Beantwoord door in topic accu keuze b20a amazone combi
volgens de boekjes is 60 Ah de waarde voor 120/1800/140. Is meer beter?? Ik heb zo'n onderhoudsvrije gekocht bij het VOD,geen idee wat de capaciteit is maar hij doet het tot nu toe prima, is echter pas 4 jaar in gebruik. De accu van de Amazon van mijn ouders heb ik na 10 jaar moeten vervangen, alle volgende gingen minder lang mee. Bij mijn 940 heb ik na 5 jaar en 5 maanden een nieuwe moeten kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2003 08:25 #64407 door
Beantwoord door in topic accu keuze b20a amazone combi
Deze amperage is meer dan voldoende, bovendien zal je spanningsregelaar niet meer bijladen.Vijf jaar is een mooie periode, bij onze 480 was hij al na 2 1/2 jaar vanaf nieuw aan vervanging toe.Dit ligt aan hoeveel electriek er aan hangt.Gemiddled doe je met een accu bij een Amaozn zo'n 6 -8 jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2003 10:43 #64406 door
Beantwoord door in topic accu keuze b20a amazone combi
Ikzelf gebruik Fulmen 60Ah, vooralsnog gaat ie al zo`n 5 jaar probleemloos mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2003 19:28 #64405 door
Beantwoord door in topic accu keuze b20a amazone combi
De voorgeschreven capaciteit voor een normale accu is 60 Ah. Koop liefst geen gewone onderhousvrije accu, maar eentje met vuldopjes. Een èchte onderhoudsvrije accu is een Optima. Kost drie keer zoveel, maar is véééééél sterker dan een gewone en gaat ook veel langer mee. Ik heb er een en wil er ook geen gewone meer in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.