distributie b20/30 vergeleken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2003 22:39 #55812 door
ik kom net van het VOD. met behulp van de altijd vriendelijke Karel heb ik de stalen distributiesets van de B20 en B30 (prijsverschil 50euro, excl. BTW) met elkaar vergeleken. voor de meerprijs van de B 20 krijg je 2 extra (verschillende) pakkingen, een vilten keerring (niet in de B30 set) plus een extra afstandring die in het afstandlager geplaatst moet worden als ik me goed herinner. Voor de rest LIJKEN de beide sets gelijk te zijn: het merkteken dat de juiste plaatsing van de tandwielen tov elkaar aangeeft, verschilt echter op de grote tandwielen zo'n 3 a 4 tanden. dit laat zich uiteraard eenvoudig corrigeren. dat waren de verschillen die ik zo gauw op het oog kon ontdekken. (voor de juristen, onder ons: voor eventuele andere verschillen, aanvaard ik geen enkele aansprakelijkheid). Alles overziende: het prijsverschil is weliswaar 50 euro, maar daarvoor koop je dan wel de zekerheid alles bij de hand te hebben bij montage van de nieuwe set tandwielen die,naar mag worden aangenomen, een motorleven of langer, mee gaat. ga je uit van minimaal 250.000 km, dan bedragen de extra kosten per kilometer 0,2 cent, (exclusief BTW). wil je nog goedkoper uit zijn, dan bouw je de set gewoon over naar de volgende motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-05-2003 20:02 #64410 door
Beantwoord door in topic distributie b20/30 vergeleken
Gezien het kleine verschil in kilometerkostprijs raad ik je aan om voor de duurdere B18/20 set te gaan. In mijn optiek is het "not done" om een set te gebruiken waarbij de markering niet klopt. Ik heb dan ook de stalen B18/20 set op mijn B20A gezet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-05-2003 21:21 #64409 door
Beantwoord door in topic distributie b20/30 vergeleken
Ik heb intussen een nieuwe set tandwielen in mn b20 gezet, die ik bij Slubo in Doetinchem heb gekocht. Ik vroeg m nog of ie voor een b18/20 is of b30. Hij zei letterlijk: 'Wat wil je horen?!' M.a.w. maakt geen jota uit. Heb m dr intussen opgezet, en ja, je hoort m (als een vliegwiel) maar stoort me absoluut niet! Ook is er nu niet dat 'geklapper', waaraan ik gewend was na een stuk snelweg. (dit was misschien een veeg teken, maar dacht dat 22d mijl niet veel was voor fibertandwielen). Ik weet bijna zeker dat de oorzaak van het stuklopen ligt aan het 'oliespuitje', zat best wel verstopt!Er zat trouwens een dekselpakking, een vilten ring en de beide tandwielen (staal, dus) Heb er ook die messing ring die achter t grote tandwiel(nokkenas) zit erbij gekregen (zat er niet standaard bij). Ik heb de tandwielen over een set oude gelegd, maar de merktekens waren op exact dezelfde plaats!Nog even over kilometerkostprijs: vindt ik geen redenering. Je hebt het extra geld toch uitgegeven, terwijl je dat evt voor andere zaken zou kunnen gebruiken. Maar, dit ter zijde. Nog bedankt voor alle reacties, overigens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.