carter overduk

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2003 09:17 #55756 door
carter overduk is gemaakt door
Als de motor warm is komt er wit/grijze rook uit het pijpje onder hert motorblok, behoorlijk veel zelfs, bij de keuring Iis afgekeurd trouwens op laswerk) zij de garage dat ik te veel carterdruk had en de motor gereficeerd moet worden, is dit waar? of kan t ook wat anders zijn??bvd rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2003 16:21 #64622 door
Beantwoord door in topic carter overduk
Helaas kan de witte rook alleen in je carter komen door langs je zuigerveren te kunnen.Als dat ruimschoots het geval is lekt ie daar dus fors. Je olieverbruik zal ook al wel vrij aardig zijn? Je kunt ook eens de compressie meten, geeft ook een aardige indicatie van de slijtage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2003 16:44 #64621 door
Beantwoord door in topic carter overduk
bedankt voor de reactie jasper, olie verbruikt hij niet of nauwelijks. Er schijn ook spul te zijn wat je bij je olie gooit, ben de naam even kwijt, is dat wat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2003 09:42 #64620 door
Beantwoord door in topic carter overduk
Meet je comprsessie eerst maar eens enis je carterontluchting goed aangeloten?Met een vacuummeter kom je ook een hoop te weten over de conditie van je motor.Meten is weten. Anders laat je de motor nameten bij een revisie bedrijf. Ik zou dit eerst nalopen voordat je spul bij je olie ga gooien, dit geeft dan een vertekend beeld en zijn meestal lapmiddelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2003 10:33 #64619 door
Beantwoord door in topic carter overduk
Toevoegingen aan de olie om lekkages te dichten is een gerenommeerd middel om een wagen voor even verkoopklaar te krijgen.Geeft in ene weer een wereldcompressie en loopt een stuk mooier. Ideaal zou je zeggen. Dus niet, want het idee is dat er een laagje op de binnenkant van je cylinders wordt afgezet waardoor de speling verminderd. Dat werkt dus zo`n 10 tot 15 duizend kilometer en daarna kun je de hele motor uit elkaar halen en laten opboren om het ooit nog goed te krijgen. Rampen- en oplichtersmiddel dus.Laat `m gewoon meten of koop een compressiemetertje (ca 35-40€). Succes ermee, Jasper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2003 12:45 #64618 door
Beantwoord door in topic carter overduk
Beide bedankt voor t advies, zal t opvolgen. als er niets meer te redden valt kan ik altijd nog een gereviseerde motot kopen.gr. rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2003 14:44 #64617 door
Beantwoord door in topic carter overduk
Rob heb je veel korte stukjes,of op gas gereden? Het zo in het gunstigste geval namelijk stoom kunnen zijn (water dat in je blok is gecondenseerd en nu vrij komt)Ik vraag me trouwens af hoe ze je auto op een slechtemotor kunnen afkeuren ,CO meting is namelijk niet verplicht..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.