motor blijft lopen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2003 12:52 #55718 door
motor blijft lopen is gemaakt door
Als ik mijn motor afzet blijft hij altijd even doorlopen. Waar kan dit aan liggen en kan dit kwaad? Ik hoop dat een van jullie weet wat dit te betekenen heeft. groet JOost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2003 21:02 #64755 door
Beantwoord door in topic motor blijft lopen
Dit fenomeen wordt nadieselen genoemd, en het is een teken dat er iets niet helemaal in orde is. Zoals de naam doet vermoeden komt dat door spontane ontbranding van het brandstof-lucht-mengsel. Dit kan veroorzaakt worden doordat de verbrandingskamer heel erg heet wordt of doordat er koolresten zitten die, doordat ze gloeien, het nieuwe mengsel doen ontbranden. Vroeger waren "decokes" vrij normaal (het verwijderen van koolresten). Tegenwoordig normaalgesproken niet meer nodig door betere olie en brandstoffen. Controleer ook eens het ontstekingstijdstip.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2003 21:07 #64754 door
Beantwoord door in topic motor blijft lopen
Op het forum van de dafclub (www.dafclub.nl) staat ook een bericht over nadieselen onder de rubriek Tips -> "Wat te doen bij nadieselen". Misschien heb je hier iets aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2003 21:11 #64753 door
Beantwoord door in topic motor blijft lopen
Wanneer het zo erg wordt dat de motor "achteruit" gaat draaien lijkt het me niet zo gezond voor de motor. Dit kan ook gebeuren bij sommige dieselmotoren en zorgt er soms voor dat er op bepaalde plaatsen een olie-fontein ontstaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2003 10:08 #64752 door
Beantwoord door in topic motor blijft lopen
Wordt vrijwel altijd veroorzaakt door een te hete motor,check je ontsteking, mengsel, koelwater etc..Ook vervuiling van je koelwaterleidingen kan een oorzaak zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.