koud geen tik, warmer wel tik, warm geen tik

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2003 22:28 #64984 door
Ik denk dat dat komt omdat er delen zijn van een motor die langer nodig hebben om op te warmen dan andere delen. Zodoende wordt het verschil in temperatuur kort na de start tussen die delen groter om na een tijdje weer ongeveer gelijk te trekken. Een andere oorzaak zou ik niet weten.<br>Dat er sowieso verschillen in temperatuur in een motor zijn bewijzen de uitlaatkleppen. Ik heb nog geen geharde klepzittingen en dat zie ik met heet weer heel af en toe aan de klepzetelsijtage. Andere delen van het jaar is de slijtage te verwaarlozen, inmiddels zo'n 66.000 km op LPG gereden. Maar laatst kon ik uitlaatkleppen van cilinders no. 2 en 4 weer wat ruimer zetten om de gewenste 0,45 mm te halen. Het zijn ook <i>altijd</i> die twee uitlaatkleppen die het meeste versteld moeten worden en dat kan geen toeval zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2003 23:08 #55659 door
Hoi, ben even door de 'tikverhalen' gebladerd maar kwam niet achter het antwoord, dus bij deze:Mijn B20A op LPG loopt 'geruisloos' als ie koud is, krijgt langzaam een tikje wanneer hij warmer wordt (v.a. 1km) en verdwijnt na een km of 5 en loopt netjes. Kleppen 2x gecontroleerd, niets gevonden (heb ze 0,45 in- en krap 0,5mm uitlaat gesteld).Tik lijkt in het midden boven klepdeksel het hardst te vernemen. Enig idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.