volvo penta b20

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2003 13:44 #55623 door
volvo penta b20 is gemaakt door
Hallo,Mijn volvo penta B20 motor met dubbele carburateurs,loopt op 3 cilinders!Nou heb deed ie dit al vanaf het begin dat ik het in had gebouwt.Dus heb ik kleppen gesteld ,punten ,bougies,kabels etc vernieuwt,maar geen verbetering,de kabel van de 3e cilinder kan ik er zo af trekken zonder dat de motor rotter gaat lopen!Hij lekt ook benzine uit mijn watergekoelde uitlaat,nou dacht ik aan een verbrande klep!Dus heb ik de kop er af gehaald maar geen sporen van een verbrande klep.Iemand een idee .Groeten Jean Loeve

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2003 19:25 #65109 door
Beantwoord door in topic volvo penta b20
vreemd, staat ook je vervroeging okee?<BR><BR> Met "rotter" bedoel je mag ik aannemen al wel behoorlijk beroerd??<BR><BR> 1 pit missen is nl. behoorlijk te merken in je motor. Als je bij die derde cylinder de bougie loshaalt, in de connector drukt en tegen je blok massa geeft, kun je zien of ie uberhaupt vonkt.Of, simpeler, de voeler van je strobolamp op die kabel zetten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2003 20:50 #65108 door
Hij loopt laat ik t zeggen redelijk beroerd,hij vonkt als een gek op die 3e cilinder maar er verandert niets als ik de kabel van de pit af trek terwijl de motor draait!Nu heb ik dus de kop gedemonteerd,ik heb net de kop even met een staalborstel etc schoongemaakt.tussen de inlaatklep en de uitlaatklep van beide middelste cilinders, zitten een paar aardige beschadigingen(verbrand soort van scheuren!)waardoor de klepzetels een 0,02 milimeter naar buiten zijn gekomen!Zou dit t zijn ?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2003 20:58 #65107 door
Dan zou het kunnen zijn dat je kop naar de knoppen is. Scheuren in je kop waardoor je (dan blijkbaar flink) compressie kwijtraakt..., om niet meer te ontsteken moet je een hoop compressie kwijtraken...Goed aan te tonen door een compressiemetertje te gebruiken.<BR> Indien je in de buurt van Amersfoort woont wil ik wel eens meekijken.Is het erger naarmate de motor warm loopt?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2005 20:47 #65106 door
ik heb hetzelfde probleem altijd op 4 cilinders gelopen laaste keer gaan varen op 3 lopen klepdeksel gedemonteerd 1 stoterstang helemaal los gesteld nog op 3 lopen nu zag ik dat de klepschotel veel lager lag op de uitlaat dus ik denk een vastgelopen klep in de geleider of zo ik ga nu de kop demonteren voor meer info
ik hou je wel op de hoogte (ik heb hem de vorige keer perfect lopend op de trailer gevaren en na 3 weken vanaf het begin op 3 cilinders gelopen

mark

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD