b18b of b18d

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2003 08:20 #55581 door
b18b of b18d is gemaakt door
Ik heb een Amazon met naar mijn idee een B18D motor.Wat is het verschil tussen een B18B en een B18D motor?Bij mij zit er een luchtfilter geplaatst over beide carburateurs. Is het mogelijk dit te vervangen door een dubbel open luchtfilter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2003 11:33 #65281 door
Beantwoord door in topic b18b of b18d
Dag Fred,Je kunt a.d.h. van het motortype-nummer uitzoeken welke uitvoering je hebt. Dit nr. kan je vinden aan de linkerzijde (kant waar de benzinepomp zit) van het blok. Daar staat het ingegoten nr. 4968 en dan op een plat vlak ernaast een ingeslagen nr. Het eerste gedeelte geeft aan dat het een B18 is, het tweede gedeelte welk type. Kijk om uit te zoeken welk type je hebt op www.amazoncars.nl/ onder "productie" en dan "motorgegevens". Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2003 12:07 #65280 door
Beantwoord door in topic b18b of b18d
Hai Fred,<BR> De B18D is een lagere compressie uitvoering van de B18B. De kop is bijvoorbeeld een 2mm hoger. Dit vooral voor de amerikaanse markt.<BR>Ga je je B18B danwel D voorzien van open luchtfilters dan kun je problemen krijgen als je `m op gas wil laten lopen. Krijgt ie teveel lucht... Bij mijn motor is dit ondervangen doordat de gasinlaatringen de venturi`s (doorlaat) van de carbs wat verkleinen. Hetgeen dus op benzien weer wat vermogen kost. Maar alla, gas is goedkoper rijden, dus....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2003 22:24 #65279 door
Beantwoord door in topic b18b of b18d
Fred, mijn B18D '63 heeft van origine 2 losse filters, maar inderdaad ik rijdt ook met een gasstel dus een kunststof luchtfilterhuis. Heeft overigens ook zijn voordelen: minder herrie (of muziek) en goedkopere filters.groet Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.