disributie tandwielen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2003 16:54 #55567 door
disributie tandwielen is gemaakt door
Ik kwam op www.oconnellusedvolvos.com/Engine_Parts_Table.htm#camshaft een set distrubutie tandwielen met nummer 271944 tegen die voor de B18/B20 en B30 geschikt zijn, er is al eerder over gediscuseerd in dit forum, maar hier mag toch uit gesuggereerd worden dat de tandwielen voor B18, B20 en B30 identiek of in ieder geval uitwisselbaar zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2003 19:45 #65332 door
Beantwoord door in topic disributie tandwielen
Ach, identiek, als de diameter en de timing-nok/spie maar identiek zijn. De vertanding is iets anders, maaar dat maakt voor de timing niets uit. Ik heb enige tijd geleden de fiber-tandwielen moeten vervangen (na nog geen 20dkm) door de stalen versie (b30) sindsdien ongeveer 3,5dkm gereden en geen centje pijn. IK adviseer de stalen te monteren, al is het alleen al tegen de ergernis die het geeft als je langs de weg komt te staan. Ik vermoed trouwens dat het oliesproeiertje verstopt zat, dat ie daarom kapot ging. (laat je niet gek maken door de verhalen dat het een moeilijke klus is, met degelijk [hoeft geen 'special tools' aan te schaffen] en een beetje nadenken kom je echt een heel eind!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2003 20:18 #65331 door
Beantwoord door in topic disributie tandwielen
Zolang je maar geen stomme dingen gaat doen als het op de nokkenas hameren van het tandwiel... Inderdaad, alleen standaard gereedschap nodig, al zul je niet iedere dag een 36 mm sleutel/dop gebruiken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2003 11:57 #65330 door
Beantwoord door in topic disributie tandwielen
Let er wel op dat het oliesproeiertje schoon is als je alles weer monteert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.