ama met b23 motor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2003 22:30 #55531 door
ama met b23 motor is gemaakt door
Ik berijdt een oude (1990) 740 met een B23 motor (LPG) Deze 740 is op en ik wil weer amazone gaan rijden (25 jaar geleden begonnen in een ama 76-72-BR, bestaat die nog?). De B23 motor is nog perfect (o.a. nieuwe bak), om die zomaar weg te gooien vind ik zonde, ik krijg er niets meer voor. Zou het mogelijk zijn om deze in een ama te bouwen ipv van een B18/20? Heeft iemand hier in ervaring? Kan ik de bak ook overzetten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2003 23:17 #65461 door
Beantwoord door in topic ama met b23 motor
er is minstens één v44 clublid met deze motor en bak in z'n Amazon, dus het kan technisch en ook voor de RWD.Ik ken alleen zijn naam niet, misschien iemand anders wel? Het lijkt me wel verstandig om dan ook te gaan voor een achteras met schijfremmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2003 09:21 #65460 door
Beantwoord door in topic ama met b23 motor
Reken er wel op dat je auto dan opnieuw rdw-gekeurd moet worden, aangezien er in Nederland maximaal een 30% (?) vermogenswinst tov het origineel mag zijn. En zo'n b230 is denk ik net even wat anders dan een b18 :) Op www.turbobricks.com zijn er een hoop idiote Amerikanen die vanalles met een 240, 740 of 940 turbo doen. Daar zat laatst ook iemand die een b230 in een 122 geplaatst had. www.pbase.com/image/19495610Hier ook nog wat discussie over een b230 in een 140: forums.turbobricks.com/viewtopic.php?t=5086 forums.turbobricks.com/viewtopic.php?p=26597

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2003 10:07 #65459 door
Beantwoord door in topic ama met b23 motor
Bedank voor al het meedenken. Ik ga nu naar Utrecht en zal zeker daar bij de RDW informeren. Op de beurs kan ik misschien ook nog andere ideeën opdoen. Ik kom na 25 jaar steeds dichter bij mijn "roots". En dan er een cabrio van maken......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2003 23:35 #65458 door
Beantwoord door in topic ama met b23 motor
maar dan alsjeblieft een replica van de 2-zits Coune, van de 4-zits Coune heeft Guy Vermant al een replica gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2003 16:44 #65457 door
Beantwoord door in topic ama met b23 motor
Ik heb ook de plannen een amazon om te bouwen en info ingewonnen bij het RDW:In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.Wanneer u een motor in een voertuig zet met een andere motorcode, dan moet u kunnen aangeven wat voor motor er in het voertuig is gezet en uit welk voertuig deze motor afkomstig is (donorauto). Tevens moet u kunnen aangeven welke overige aspecten aan het voertuig veranderd zijn, bijvoorbeeld stuurinrichting, remmen, aandrijving, e.d.. Het is daarbij aan te raden dat u een motor in het voertuig zet dat van ongeveer hetzelfde bouwjaar is als het voertuig. In ieder geval zal uw auto ten allen tijde opnieuw gekeurd moeten worden bij een RDW keuringsstation. Tevens wordt het voertuiggewicht opnieuw bepaald. Dit kan bij diverse RDW keuringsstations. Om een afspraak te maken voor een keuring van de auto kunt u telefonisch contact opnemen met een medewerker van een keuringsstation van de RDW. Daar krijgt u ook informatie over welke documenten (zoals legitimatie, kentekendeel 1, eventuele conformiteitsverklaring, e.d.) u mee moet nemen naar de keuring. Zij zijn te bereiken van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 12.15 uur en van 13.00 tot 16.45 uur. Het telefoonnummer is: 0900-0739 (10 eurocent per minuut).Indien het voertuig in de gewijzigde vorm niet geconformeerd kan worden, moet u een verklaring van de fabrikant van de motor of de gemachtigd importeur kunnen overleggen waarop het maximum motorvermogen en het bijbehorende toerental staat vermeld. In dit geval zal er altijd een geluidstest door het RDW testcentrum in Lelystad gedaan moeten worden. Bij een vermogenstoename van meer dan 40% zal eveneens een weggedragtest worden uitgevoerd. U zult deze testen ter plekke in het keuringsstation aan moeten vragen door het formulier "Opdracht vervolgbeoordeling" in te vullen.De kosten zijn ongeveer:- Wegen van het voertuig 15,85 euro- Keuring wijzigingsmotor 40,80 euro- Geluidstest 295,41 euro- Weggedragtest 247,76 euroIk vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.Met vriendelijke groet,Medewerker Klantenservice RDWSucces!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.