tikkend geluid b30 motor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2003 22:25 #55522 door
tikkend geluid b30 motor is gemaakt door
Heb al enige tijd een tikkend geluid in mijn B30 motor zitten.Het klinkt alsof de kleppen gesteld moeten worden, en is het best hoorbaar als je het gas los laat.Heb de kleppen al op diverse manieren gesteld en al krap op de opgegeven waarde (0,5) gezet.Volgens mij hebben alle B30 motoren stalen distubutie tandwielen dus dat valt naar mijn mening ook af. Het lijkt ook dat het geluid ergens vanuit het midden van de motor komt.De auto heeft wel een onbekende tijd stilgestaan, wat mischien een oorzaak kan hebben, weet aleen niet wat.Heeft iemand enig idee, en zo ja hoe erachter te komen is??O ja het gaat om een B30E injectie dus die ook op gas loopt met automaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2003 17:03 #65490 door
Beantwoord door in topic tikkend geluid b30 motor
Toch eens naar de distributietandwielen kijken? Het duurt even, maar ook staal slijt. Vooral het gas-los-effect kan duiden op speling op de distri-wielen. <BR><BR>Gaat het geluid met de toeren mee? Dan kan het ook een lekkende uitlaatklep zijn. LPG--geharde kop?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2003 22:27 #65489 door
Beantwoord door in topic tikkend geluid b30 motor
ook een versleten klepgeleider geeft een tikkend (klepperend) geluid in het ritme van de kleppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-09-2003 21:17 #65488 door
Beantwoord door in topic tikkend geluid b30 motor
Bedankt Ruud voor je idee, lijkt me wel wat,het geluid komt nl van boven uit het blok en ergens vanuit het midden.Komt alleen bij mij de vraag op of het op een of andere manier te checken is of het de klepgeleider is.En dit natuurlijk zonder de hele handel los te halen, kop enzo.Mocht je dat weten hoor ik het graag van je.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-09-2003 21:53 #65487 door
Beantwoord door in topic tikkend geluid b30 motor
John,ik die maar een gooi in de rondte:Ik denk dat dezelfde methode als bij een gebroken klepveer moet werken: de te controleren cilnder wordt onder (perslucht)druk gezet, waarna je de klepveer kan verwijderen. Volgens mij moet je nu de speling kunnen voelen. Bij mij was de geleider enkele milimeters te ruim geworden.Helaas voor mij kwam het revisiebedrijf er pas achter nadat ze de hele motor uit elkaar hadden gehaald ....Eigenlijk moet er een database met afwijkende motorgeluiden worden opgebouwd...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.