inhouden/geluid motor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2003 15:04 #55473 door
inhouden/geluid motor is gemaakt door
Er zijn enkele gevallen bekend op dit forum over het inhouden van de motor, maar bij mij weet ik niet zeker of het het inhouden van de motor is.<br> Als de motor op temperatuur is merk ik af en toe (niet altijd) dat als ik in de 1e of 2e versnelling optrek, dat de wagen als hetware "doorschiet". Hij krijgt ineenkeer meer power, waardoor het lijkt alsof ie eerst inhoud en dan ineens "los gaat". Kent iemand deze kwaal? Wat is het en wat er aan te doen? (vastzittende zuiger van de carburateur, bougies?) Het is een B20B uit '69 en rijdt over het algemeen op LPG).<br> Daarnaast hoor ik bv. op de snelweg met en snelheid van 100 km/h een tikkend/ratelend geluid als ik het gas verder (te ver) intrap. Dit geluid verdwijnt weer zodra de wagen op snelheid is en geen extra "inspanning" hoeft te leveren om meer snelheid te krijgen. Enig idee wat dit is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-09-2003 08:34 #65703 door
Beantwoord door in topic inhouden/geluid motor
Het tikken/ratelen zouden wat lagers kunnen zijn, heb ik met mijn vorige motor (B16) gehad. Reed als een trein maar was vaak niet vooruit te branden en ratelde bij gas ver intrappen,...bleken uitgelopen lagers. KAn ook minder heftig zijn, is wat lastig beoordelen op deze manier.Dat doorschieten en inhouden bij warme motor, slaat hij dan ook bijna af als je stationair draait???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2003 10:24 #65702 door
Beantwoord door in topic inhouden/geluid motor
Wat voor demperolie gebruik je? Dit effect krijg je met 20w50 olie. Gewoon SAE30 erin en het is over. Het ratelende geluid kunnen ook je distributietandwielen zijn. Probeer eens te luisteren waar het vandaan komt, meestal is het stationair ook al te horen en gaat het vanaf 100km/h echt lekker los.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2003 22:41 #65701 door
Beantwoord door in topic inhouden/geluid motor
Oh, ik wist niet dat olie dat kon doen.<br> Met demperolie bedoel je toch gewoon de motorolie, of weet ik gewoon niet wat demperolie is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2003 22:56 #65700 door
Beantwoord door in topic inhouden/geluid motor
Hoi Rogier. Demperolie gaat boven in je carburateur. Die zorgt ervoor dat je benzine/lucht mengsel niet te arm wordt als je gas geeft zodat je wat extra kracht hebt om op gang te komen. Als je te dikke olie gebruikt in de demper gaat de zuiger zo langzaam omhoog dat de moter ook langzaam op toeren komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2003 15:04 #65699 door
Beantwoord door in topic inhouden/geluid motor
met demperolie wordt bedoeld ATF olie, dat is hele dunne automatische transmissie olie. Niets anders erin gooien; dat vreet je membraam van de carb alleen maar sneller op.Kan het inderdaad zijn, die olie, maar misschien is je membraam al kapot. Even de 4 kruiskopjes bovenop de carb losdraaien, dan krijg je het membraam te zien. Kijken of er een scheurtje oid in zit. Zo ja, heb je het probleem gevonden. Zo nee, terugzetten en goede olie erin doen.Succes, groeten Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.