set-up b20

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2003 14:31 #55446 door
set-up b20 is gemaakt door
Heren van de wijze Volvo-raad, ik heb uw hulp dringend nodig. Op advies van garage Pieter vd Ligt wil ik mijn huidige opstelling veranderen. Op het moment rijdt ik een Amazon met een opgeboord 2.1ltr blok, met 4 constante maar vrij lage compressiewaarden, tegen de 9 bar. Verder Mahle zuigers en een K-nokkenas. Het probleem is dat er 2 dubbele Weber 45 carburateurs, met K&N open luchtfilter, op zitten, in combinatie met lpg. Aangezien de afstand tussen blok en aanvoer gas groter is dan tussen luchtfilter en aanvoer gas loopt het gas niet voor 100% de motor in. Ook loopt de motor warm stationair 2000 toeren en erg onrustig met de k-nokkenas. Vd Ligt adviseerde me een set dubbele su's. De kosten zijn toch best fors, dus ik hoop dat jullie met me meedenken. Mn doel is dus een betrouwbare soepel startende/lopende motor op gas. Welke carburateurs of verdere set-up kan ik met mijn situatie het best kiezen? Behoud van carbuarateur, nokkenas of luchtfilter zou mooi zijn, maar het moet op gas wel goed lopen. Bij voorbaat dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2003 14:51 #65800 door
Beantwoord door in topic set-up b20
Na mn eigen beicht eens nagelezen te hebben moet ik wel even zeggen dat ik geen problemen heb met het wat nerveuzere gedrag van een k-nokkenas en dat vlot met het verkeer mee komen ook wel belangrijk is voor me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2003 14:54 #65799 door
Beantwoord door in topic set-up b20
kijk ns op mn site, ik heb een F nokkenas met een Weber DCD 28/36, is eventueel voor jou nog groter te maken. Op LPG perfect en prima af te stellen, veel vermogen, geen naalden en al die rommel, daar heb je alleenmaar last van op gas. Ik neem aan dat je een spaghetti uitlaat hebt, dan is dat de ideale setup (ervaring met motor van mn pa, heeft een opgeboorde B20 met K nokkenas).de site is members.lycos.nl/volvofiel.Ik hoor het wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2003 23:07 #65798 door
Beantwoord door in topic set-up b20
Wil je een soepele motor neem dan gewoon een B18A met enkele carburateur. Het gaat niet snel maar je hebt ook geen problemen. En het werkt goed op gas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-10-2003 18:57 #65797 door
Beantwoord door in topic set-up b20
Met een K as moet de motor ook ontzettend soepel lopen, maar je hebt wel meer kracht dan met een B18A blok; dat is bijna niet vooruit te branden. En een B 18 blok terug hangen in de auto is geen oplossing waar we hier naar zoeken; deze setup moet gewoon kunnen werken. Dus aub zinvolle reacties en niet teveel bij het orginele blijven hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2003 11:05 #65796 door
Beantwoord door in topic set-up b20
Dit forum is om elkaar te helpen met problemen, dan kunnen er tips bij zittendie in jouw ogen niet zinvol zijn, maar zijn wel goedbedoeld. Laten we het wel gezellig houden !!Vr. Gr. Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-10-2003 09:13 #65795 door
Beantwoord door in topic set-up b20
Groot gelijk Kees anders moet je maar naar een garage gaan en het laten doenHet is soms net brainstormen met elkaar om tot een oplossing te komen.René Ruiter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-10-2003 15:37 #65794 door
Beantwoord door in topic set-up b20
Natuurlijk moeten we het vriendelijk houden.('anders moet je maar naar een garage gaan' is trouwens een goed voorbeeld van zo een vriendelijke opmerking)Maar de tip 'neem gewoon een b18a'is gewoon een zeikopmerking en trouwens ook niet goedbedoeld. Meer van het kaliber: op gas moet je koken, niet rijden n.a.v. een vraag over gasproblemen. joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.