startmotor automaat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-10-2003 00:48 #55415 door
startmotor automaat is gemaakt door
Vanavond was het dan zover. Het eerste echte probleem met mijn 1800E; drie keer proberen starten en de vierde keer niets meer. Genoeg spanning (nieuwe accu), maar waarschijnlijk heeft mijn startmotor het begeven. Is dit makkelijk te controleren, verhelpen vervangen? Ik las dat je met een hamer op je startmotor moet slaan... is dat echt zo? Ten tweede hoe kan ik een automaat aanduwen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-10-2003 09:10 #65908 door
Beantwoord door in topic startmotor automaat
Een automaat kan je NIET aanduwen. ook slepen wordt afgeraden. In elk geval niet te hard en niet te lang.Een tikje met de hamer op de bendix van de startmotor kan soms helpen. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-10-2003 10:15 #65907 door
Beantwoord door in topic startmotor automaat
Dat tikje met de hamer is trouwens een lap middeltje ,niet te lang volhouden,op een gegeven moment help zelfs een moker dan niet meer ;-)(dus startmotor of start relais vervangen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-10-2003 13:17 #65906 door
Beantwoord door in topic startmotor automaat
Het is misschien ook wel handig om te kijken of de startmotor spanning krijgt als je probeerd te starten.Automaten hebben nog een schakeling die ervoor zorgt dat je niet kan starten als die in de "versnelling" staat.De schakelaar zijn die op de bak zit kan evt ook stuk zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2003 13:40 #65905 door
Beantwoord door in topic startmotor automaat
Bedankt voor de input.Ik heb mijn 1800 naar de garage (van London, Utrecht) gebracht en daar hebben ze er netjes een nieuwe startmotor (170 Euro) ingezet. Prima garage overigens (Volvo-liefhebbers)!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.