b-20b pakt niet goed op (ten eind raad....)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-10-2003 21:53 #55389 door
mijn net ingereden B-20B uit mijn combi loopt stationair heel mooi en op toeren ook, maar bij weinig gasgeven protesteert hij.eerst heb ik de volledige ontsteking nieuw erop gezet (dus ook nwe. vacuumdoos,puntjes condensator enz.) bij 700tpm staat hij keurig op 10 graden voor, toen heb ik de vacuumaansluiting van de cartervent/remservo erafgehaald( ivm. mogelijke valse lucht) beide carburateur-kolven + zuigers vervangen, de (nieuwe)sproeiers gecontroleerd of ze op gelijke diepte staan nieuwe naalden erin, dempers gevuld met atf.aangezien hij het op benzine en lpg doet kan het bijna niet aan de benz. toevoer liggen,de kleppen heb ik ook al gesteld...... HELP ME, ANDERS STEEK IK HEM IN BRAND !!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-10-2003 22:36 #66065 door
Lopen beide carburateurs wel synchroon?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-10-2003 22:38 #66064 door
En hebben de naalden het juiste profiel voor de toegepaste nokkenas?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-10-2003 23:10 #66063 door
Hallo, Lennard,de carburateurs staan goed synchroon (hij loopt heel mooi stationair) er zit een std. (C) nokkenas in en de std. KN naalden, er zit een nieuw std. luchtfilter op, de enige afwijking tov. std. is mijn inlaatspruitstuk, dat is van een B-18D en het uitlaatspruitstuk is er een met dubbele pijp. volgens mijn redenatie kan het geen valse lucht zijn omdat hij zo mooi stationair loopt ???!De gaskleppen gaan ook heel mooi tegelijk open... mischien nog een idee ???in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken. Groet Gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-10-2003 23:39 #66062 door
Contacthoek?, membraam lek in carburateur?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-10-2003 00:04 #66061 door
een su heeft geen membraam, en de contacthoek is 60 graden, ik ben er al een week mee aan het sleutelen, en word er echt niet gelukkiger op (zucht...)gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-10-2003 10:42 #66060 door
Volgens mij heeft een B20B geen vacuumdoos op de stroomverdeler. Bij gasgeven krijg je een hoog vacuum in het spruitstuk, gevolg extra vooronsteking door je vacuuumdoos. Kijk even op de V44 cd-rom. In het onderdelen boek staat precies wat in een B20B moet zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-10-2003 11:07 #66059 door
Helaas heeft hij wel een vacuum doos( heb er zelfs voor de zekerheid een nieuwe(orginele) opgezet, maar het resultaat is nog steeds 0,0Toch bedankt, en als iemand nog een idee heeft, dan hoor ik het graag !!Gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-10-2003 11:13 #66058 door
Probeer het eens om de vacuumslag los te nemen om te kijken wat het voor effect het geeft. Vacuumslang wel even afdoppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-10-2003 18:44 #66057 door
Stel je gas maar iets ruimer af, je verbruikt iets meer, maar van back fire heb je geen last meer. Mijn ervaring is dat je gas te krap afgesteld is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.