achterste krukas kering

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2003 23:32 #55357 door
achterste krukas kering is gemaakt door
Beste allemaal, Ben sinds een week (!) de trotse eigenaar van een 131 Amazon :) Uit te papieren die ik van de vorige eigenaar ontving bleek dat de garaga het advies geeft de achterste krukas kering te vervangen. Om wat voor reden is mij niet bekend en ook niet wat dat zou ongeveer zou gaan kosten. Wie kan mij helpen?Groet, Harold

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-11-2003 00:16 #66181 door
Beantwoord door in topic achterste krukas kering
Ha die Harold,van harte gefeliciteerd met je Amazon! Over de keerring: die moet vervangen worden als de motor op die plaats olie lekt. De krukas hangt hier in de buitenste behuizing van het motorblok. Van oorsprong zijn deze ringen van vilt. Die verslijten daarom met de jaren, met als gevolg: olielekkage. Een vrij simpel verhaal dus.Over het vervangen kan ik je niet veel vertellen, althans, ik heb er geen ervaring mee. Volgens mij moet sowieso de versnellingsbak/drukgroep-koppeling eraf of misschien wel de motor los van het chassis (gokje dus). Wacht maar even af wat de experts van het forum erover zeggen.Groeten, Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-11-2003 11:52 #66180 door
Beantwoord door in topic achterste krukas kering
De krukaskeerring vervangen is aan te raden als er daar een lekkage is. In dat geval lekt er waarschijnlijk olie uit het koppelinghuis. Als het een klein lek is, dan is het hek niet meteen van de dam, maar het zal waarschijnlijk op den duur wel erger worden.<br>Als de krukaskeerring vervangen wordt is het aan te raden meteen een veel duurzamer rubber exemplaar te monteren. De keerring zit in een afneemkaar keerringhuis. Dat huis moet vervangen worden voor een gemodificeerd exemplaar als je overstapt op rubber. Je dient dan de oude in te leveren (ruilbasis). <p>Voor het vervangen van de krukaskeerring moeten de versnellingsbak, de koppeling en het vliegwiel eraf. Dat is redelijk wat werk, maar er is niets moeilijks aan. Schaf een Haynes manual aan, daarin staan vrijwel alle procedures om wat dan ook aan de Amazon te doen.<p>Ik heb deze zomer de versnellingsbak en koppeling vervangen. En ondanks dat de vilten krukaskeerring niet noemenswaardig lekte heb ik uiteraard meteen een rubberen geplaatst. Alles lag er immers toch af. Daarvan heb ik een beschrijving met gemaakt en die kun je terugvinden op de site vaan Jaap Blijleven. Ga naar www.amazoncars.nl. Klik op de link "Techniek" links in beeld. Klik op de link "Aandrijving" links in beeld. Klik op de link "Vervangen koppeling en krukaskeerring" midden in beeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-11-2003 17:06 #66179 door
Beantwoord door in topic achterste krukas kering
Ik heb vanwege de lekkage ook de krukaskeerring vervangen door een rubberen ring, maar omdat het koppelingshuis toch open lag heb ik meteen het toplager (preventief) vervangen. Verder kun je meteen de koppelingspaat en drukgroep (laten) beoordelen of die vervangen moet worden. Als je dan toch bezig bent...Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.