motor...op ??

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-11-2003 12:40 #55347 door
motor...op ?? is gemaakt door
Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar toch. B18 uit mijn P1800 heeft op zijn eerste 2 cilinders totaal geen compressie meer. Via een oliekeerring komt er behoorlijke hoeveel heden olie naar buiten en via de carter ontluchting komt er damp naar buiten. Ik ben zelf bang dat dit meer is dan alleen een koppakking of klep. Of zijn er redenen om aan te nemen dat het blok niet uit elkaar hoeft. Martien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-11-2003 13:45 #66215 door
Beantwoord door in topic motor...op ??
veel hangt er van af of het euvel plotsklaps is opgetreden, in dat geval kan de schade wellicht beperkt blijven i.t.t. vergevorderde slijtage. als er mechanische klep/zuigerschade is ontstaan door onderling contact moet je dat eigenlijk gehoord hebben. je moet hoe dan ook de kop moeten demonteren, in een uurtje heb je dan zekerheid........sterkte en succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-11-2003 17:47 #66214 door
Beantwoord door in topic motor...op ??
Je vertelt niet of het compressieverlies plots is ontstaan, of langzaam. Dat is belangrijke informatie.<p>Als er geen scheur in het blok zit - en ik geloof niet dat zoiets vaak voorkomt bij de B18/20 - dan kan er alleen druk in het oliecarter komen door een kapotte koppakking en/of lekkende zuigerveren.<p>Oliedamp uit het carter is niet meteen een teken dat er iets mis is, want dat doen alle auto's min of meer. Echter, het mag niet met druk gebeuren. Als je nl. bij een lopende motor je hand over het geopende olievulgat houdt, dan mag je alleen een luchttrilling van de op en neer bewegende zuigers voelen, het mag er niet langsgeperst worden. Maar als er olie langs de keerringen geperst wordt, dan weet je eigenlijk al genoeg.<p>Als het je koppakking is, dan hoeft het blok mogelijkerwijs niet uit de auto. Maar dan moet de bovenzijde van het blok wel vlak zijn.<br>Het feit dat de compressie weg is bij twee cilinders (tegelijk ontstaan, neem ik aan) doet mij denken aan een koppakking, zeker omdat het om naast elkaar gelegen cilinders gaat. Koppakkingproblemen vinden ook vaak hun weerslag in het koelsysteem (luchtbellen, en/of olie in het koelwater en andersom).<p>De kop moet eraf, dat is duidelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2003 14:56 #66213 door
Beantwoord door in topic motor...op ??
Te hoge carterdruk kan ook door een verstopte carterontluchting komen. Dus maak dat eerst eens schoon. En dan de kop er af om te kijken wat er met de compressie mis is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-04-2004 09:43 #66212 door
Beantwoord door in topic motor...op ??
Hallo MartienWees niet getreurt, ik doe bij mijn werk motorrevisie`s .Onderdelen koop in zelf Nieuw in.Dit resulteerd dat voor mijn klantende prijs van een revisie heel acceptabel is.Als je je probleem goed aan wilt pakken,Bram Kokkelkoren 0629295828kokkelkoren164@zonnet.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.