motor te heet

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2003 10:12 #55319 door
motor te heet is gemaakt door
Mijn B20 A-Combi uit 69 loopt voortdurend te heet. Doorspoelen koelsysteem helpt onvoldoende, afstelling LPG installatie ook niet. Ik blijf veel koelwater kwijtraken. Is er iemand in de regio Zutphen die me wil helpen met afstellen, of is er een goede garage die dit kan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2003 10:31 #66311 door
Beantwoord door in topic motor te heet
Als je koelwater kwijtraakt, en de motor te heet wordt, reken dan op een lekke koppakking. Dit kan je controleren door bij draaiende motor in het expoansievat aan de radator te kijken. Wanneer daar luchtbellen naar boven komen, weet je zeker dat je kop eraf moet.Groeten Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2003 14:36 #66310 door
Beantwoord door in topic motor te heet
Check de thermostaat eens! en zet er koudere in!Groet,Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2003 15:26 #66309 door
Beantwoord door in topic motor te heet
Volgens mij is er hier iemand (Lennard?)op t forum die de warmloopproblemen juist met het plaatsten van een warmere 82graden thermostaat heeft verholpen. Maar inderdaad, met een lekke koppakking heeft het weinig zin je thermostaat te vervangen. Groeten Robby

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2003 16:19 #66308 door
Beantwoord door in topic motor te heet
Ik heb een te heet worden de motor met een koudere thermostaat (een die dus eerder open gaat) opgelost. Motorspoeling hielp bij mij ook niet. Ik had overigens geen lekke koppakking.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2003 17:18 #66307 door
Beantwoord door in topic motor te heet
Een koudere thermostaat dan voorgeschreven door Volvo kan ik afraden. De 82 graden thermostaat die ik nu heb houdt de motor beter op temperatuur dan de 71 graden die ik had. Ook in de zomer, en op LPG.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2003 19:20 #66306 door
Beantwoord door in topic motor te heet
Dank voor alle advies, ik zal morgen eerst eens kijken naar bellen en of de kop eraf moet. Motertje blijft overigens prima op temperatuur (netjes in het midden) bij rijden. Pas als de moter uit is, loop'ie op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2003 21:39 #66305 door
Beantwoord door in topic motor te heet
*klik* Michiel, dit wordt een goedkope reparatie. Dat doen ze namelijk allemaal. Als je motor uit is wordt de koelvloeistof niet meer rondgepompt, de hete vloeistof stijgt op, de iets minder hete gaat naar beneden. De restwarmte van je motor warmt de boel nog iets op, de koeling doet niks meer dus het wordt ook nog steeds warmer. Toevallig zit je sensor boven op je blok en daar wordt het dan erg heet. Kan geen kwaad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2003 21:57 #66304 door
Beantwoord door in topic motor te heet
Ik wou net zeggen: "They all do that, sir..."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2003 01:15 #66303 door
Beantwoord door in topic motor te heet
Ik blijf veel koelwater kwijtraken......Dat doen ze toch echt niet allemaal hoor ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.