verschil in temp. meter b-18 en b20 ???

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2003 19:57 #55278 door
Mijn amazone combi met een gereviseerde B-20B wordt volgens mijn meter nogal warm, er zit een nieuwe dikkke radiateur in en de ontsteking staat op tijd en de carb's staan goed.Het "probleem" is er zowel op gas als op benzine.De temperatuurmeter heb ik overgezet uit mijn B-18A en daar gaf hij altijd een behoorlijk lagere waarde aan ( zowel de meter als de opnemer heb ik overgezet).Wie heeft het antwoord ??Alvast bedankt,Gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2003 20:47 #66476 door
Beantwoord door in topic verschil in temp. meter b-18 en b20 ???
Ik heb ook een B18-meter in een B20. Die geeft op bedrijfstemperatuur zo'n 82 graden aan. Dat is iets rechts van het midden. Als je schuin naar boven in de meter kijkt zie je op verschillende plekken temperaturen in kleine witte cijfertjes afgebeeld. <p>Als hij in je B20 iets voorbij het midden staat, dan zit dat wel goed, dan liep je B18 misschien wat te koud. Andersom kan ook, dat de meter bij je B20 te ver naar rechts staat (helemaal rechts is 100 graden), en bij de B18 in het midden, dan is er misschien iets in je koelsysteem fout (thermostaat?).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2003 08:51 #66475 door
Beantwoord door in topic verschil in temp. meter b-18 en b20 ???
de meters zijn exact hetzelfde. Alleen weet je zeker dat de zelfde thermostaat over is gezet en zo ja, of deze nog goed functioneerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2003 12:21 #66474 door
Beantwoord door in topic verschil in temp. meter b-18 en b20 ???
kan eigenlijk alleen de thermostaat zijn want die houdt de motor op de juiste (werk-)temperatuur en voor te weinig koeling behoef je momenteel niet tevrezen.het verschil in meterstand, lijkt op een 75gr en 82gr. thermostaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2003 17:46 #66473 door
Beantwoord door in topic verschil in temp. meter b-18 en b20 ???
<i>de meters zijn exact hetzelfde</i><p>Als je daarmee bedoelt dat een B18 en een B20 hetzelfde zijn heb je ongelijk.<p>Het werkingsprincipe is hetzelfde, maar daarmee houdt de vergelijking op. Afgezien van het andere uiterlijk heeft een B20 meter een veel groter bereik dan een B18 meter. Een B18-meter begint bij 60 graden en eindigt bij 100. Een B20 meter begint bij 40 graden en eindigt bij 120.<p>Een B18 meter heeft vanwege zijn grotere resolutie de neiging om kleine schommelingen duidelijker te laten zien. Ik kan op de B18 meter precies zien wanneer de thermostaat open gaat, bij de B20 was dat verschil niet of nauwelijks te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2003 23:36 #66472 door
Beantwoord door in topic verschil in temp. meter b-18 en b20 ???
doet je waterpomp het wel, ik heb dit euvel gisteren aan de hand gehad na eerst de thermotaat en temperatuur zender gechecked te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2003 22:36 #66471 door
Beantwoord door in topic verschil in temp. meter b-18 en b20 ???
Bedankt voor alle adviezen, ik zal eerst de (nieuwe!) termostaat eens vervangen en de temp. meter eens in een pannetje water testen.Gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.