kokende motor b20a

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-12-2003 23:03 #55216 door
kokende motor b20a is gemaakt door
Zaterdag mijn nieuwe aanwinst opgehaalt (met een b20a) waar ik na 20 km mee strande, (in natuurlijk de stromende regen) met een kokende motor. de temperatuurmeter gaf niets aan zoals meer zaken in de klokkenwinkel. De krukas pully hing er erg zielug bij met een losgelopen bout er nog half in.Vandaag de auto opgehaalt en naar een veilige plaats gebracht, helaas niet willen aanslaan, zelfs niet op ether :-(. Ik heb verder niet gekeken, maar verwacht een ernstig zieke koppakking. Ik krijg hem volgende week woensdag thuis bezorgt, en ben benieuwd wat ik kan verwachten.Wat zijn jullie ervaringen met de schade van een kokende motor aan het blok?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-12-2003 08:19 #66705 door
Beantwoord door in topic kokende motor b20a
Ey EricReken inderdaad op een lekke koppakking, en als het allemaal tegenzit ook een kromme of gescheurde kop. Als ie zelfs niet meer wil lopen moet het wel ernstig zijn.Hij start dus nog wel begrijp ik, maar slaat niet aan. Hmmm.Succes met sleutelen, je had toch al niet zoveel te doen begreep ik uit eerdere mailtjes van je (:p.Grtz Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-12-2003 11:16 #66704 door
Beantwoord door in topic kokende motor b20a
koken op zich hoeft geen probleem te geven(b18 vanwege defecte radiateur) Die heeft het al een paar keer mee ge maakt (nu radiateur vervangen) en heeft geen schade opgelopen(afgezien van de temp meter die blijkbaar te heet is geworden)Maar als ik jou verhaal zo hoor zal het toch wel ernstiger zijn:-(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-12-2003 12:40 #66703 door
Beantwoord door in topic kokende motor b20a
Ik heb het zelfs zo erg gehad dat de kop in dwarsrichting tussen de twee middelste kopbouten (dus tussen de 2e en 3e cilinder) doorgescheurd was. Een scheur was duidelijk waarneembaar. Ik hoop niet dat het zo erg is bij jou.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-12-2003 13:35 #66702 door
Beantwoord door in topic kokende motor b20a
Eric, ik begrijp dat je deze auto net hebt aangschaft wat ik zou doen is terug brengen naar de verkoper of wat dan ook, en eisen dat dit toch echt niet kan.succes Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-12-2003 16:49 #66701 door
Beantwoord door in topic kokende motor b20a
Nou Ik hoor nog geen problemen met het onderblok, dus dat is al positief.Ik kan dus evt rekenen op een andere kop Kees Ik heb de auto gekocht met een aantal defecten. Alles moest gerepareerd in 3uur.nieuwe distributie, ophanging (rubber) versnellingsbak, verlichting, en een vastzittende remklauw.er was alleen rekening gehouden met een defecte distributie. Met anderhalve volvo liefhebber is in een record tempo alles herstelt, inclusief een naar wat later bleek lekkende carb. Er was dus ook alleen materiaal mee voor de distributie. Ik heb zelf de distributie vervangen, helaas heeft de persoon die de distributie deksel heeft afgemonteert wss de pully bout niet goed vast gezet.Gelukkig heb ik nog een vers klaargemaakte B20 kop in reserve liggen, dus het leed is wel te overzienJammer maar helaas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.