distributie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-12-2003 14:00 #55185 door
distributie is gemaakt door
Ik kwam vorige week langs de snelweg stil te staan omdat de motor raar tikte, het volgende moment sloeg de motor af en sloeg niet meer aan. De ANWB erbij en die man constateerde dat de distributie gebroken was. Nu blijkt volvo (Amazone B20) twee tandwielen te hebben. Heb voor de reparatie al het een en ander aan info ingewonnen, maar wie kan mij nog enkele tips geven waar ik op moet letten. En wie weet hoeveel KM gemiddeld de distributie mee gaat zodat ik niet weer onverwachts stil kom te staan (20.000 km per jaar) Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-12-2003 14:13 #66812 door
Beantwoord door in topic distributie
Volgens 'de literatuur' zou de standaard distributie zo'n 125.000-150.000km mee moeten kunnen. een stalen tandwiel-set die ws. nooit meer vervangen behoeft te worden,verdient dan ook zeker de voorkeur.(de)montage, als vaker op dit forum besproken, wijst zich zelf. voorzichtig met het plaatsen van de nokkenas (vriesplug aan achterzijde) en hou een carterpakking bij de hand. blaas ook even de oliesproeier (geel koper) door. let op de positie hiervan voordat je hem los draait.succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-12-2003 15:20 #66811 door
Beantwoord door in topic distributie
ik heb tot nu toe 2 keer een defecte distributie gehad, beide bij ± 245000 km. Ik ben waarschijnlijk een erg voorzichtige gasgever.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-12-2003 21:13 #66810 door
Beantwoord door in topic distributie
Het fiber tandwiel is tegenwoordig niet van zo'n goede kwaliteit. Ga voor twee stalen tandwielen. Heb je er geen omkijken meer naar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.