kokende b20 ( *2*)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-12-2003 17:15 #55181 door
kokende b20 ( *2*) is gemaakt door
Nou, ik heb de kop van de B20 afgehaalt. schoongemaakt en er weer op gezet.Olie schraapveren doen hun werk, geen krassen.niet willen aanslaan zelfs niet op ether.compressie is erg laag, ik vind de vonk ook niet geweldig.En voor het koken liep tie zo prachtig :-(Wat ben ik vergeten of heb ik over het hoofd gezien?Eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-12-2003 23:19 #66821 door
Beantwoord door in topic kokende b20 ( *2*)
Eric,Hoe laag is de compressie ? Waar komt het compressieverlies vandaan. Om dat zeker te weten, of onderblok of kop, spuit je wat olie door het bougiegat. Meet dan de compressie opnieuw. Is hij tijdelijk hoger, dan zit het compressieverlies toch in je onderblok. Zo niet, dan moet je verder zoeken in je blok. Iets anders is, dat als je blok heel heet is geweest, en je hebt de kop er af gehad, dan kan het ook geen kwaad om de kop te laten vlakken. Maar goede, kijk eerst eens waar je compressieverlies zit. Daarna kun je weer verder.Succes,Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-12-2003 13:29 #66820 door
Beantwoord door in topic kokende b20 ( *2*)
Laag jaap heel laag,Na wat olie op de zuigers een verhoging van 2bar. dit neemt niet weg dat ik met olie varieer van de 6 tot 12 bar, en das wel heel bar. Zeker voor een blok zonder slijt sporen.Maar hij loopt !!!!!!Na de Olie de bougie's er in, wat ether in het luchtfilter, en lopen.Zo zie je maar , sleutelen met kerst is goed !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-12-2003 17:34 #66819 door
Beantwoord door in topic kokende b20 ( *2*)
Je zei dat de olieschraapveren nog goed waren. Maar hoe zit het met de andere zuigerveren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-12-2003 18:21 #66818 door
Beantwoord door in topic kokende b20 ( *2*)
Lennard, Ik heb werkelijk geen idee.je wil het niet weten.Om 12.00 begonnen vandaag. blok eindelijkaan de praat. ontsteking, kleppen stellen. Kop natrekken* kopbout afgebroken*uitgeboort en met linkse tap stukje er uit. kop weer gemonteerd (ik had gelukkig nog een pakking) en hij loopt weer.morgen warmdraaien en wederom natrekken. kleppen stellen en comp. meten. Pfffffffffffff en dan te bedenken dat ik hem niet nodig heb, en dat er over een maand een nieuw blok met een automaat in gaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-12-2003 22:17 #66817 door
Beantwoord door in topic kokende b20 ( *2*)
Eric,Wat een gedoe. Maar als je de compressie meet die je meet, met die grote verschilllen, dan is het nog een wonder dat hij loopt. Je zuigerveren van de cilinders met die lage compressie moeten deels ontbreken, of allemaal gebroken zijn. Daar lekt al je compressie weg. Met die grote verschil;len tussen de cilinders krijg je je blok haast niet meer goed afgesteld. Maar goed, zo leer je je motor wel kennen.Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-12-2003 23:34 #66816 door
Beantwoord door in topic kokende b20 ( *2*)
Morgen weet ik de waarden van dit blok. ik wil eerst de kop natrekken. de kleppen staan nu te strak allemaal. Anders moeten er maar nieuwe zuigerveren in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-04-2004 09:38 #66815 door
Beantwoord door in topic kokende b20 ( *2*)
Hallo EricWaren jou cilinderwanden spiegelglad?Dan zijn ze namelijk zoals revisiemensen dat noemen ``uitgelubberd'' en moet je blok geboordgehoond worden , zuigerveren zouden dan alleen tijdelijk helpen.Bram Kokkelkoren ( revisieman)0629295828kokkelkoren164@zonnet.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.