laadregelaar bosch<->motorola

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2004 09:29 #55154 door
Ook ik kon tijdens de afgelopen dagen mijn handen uiteraard niet stil(schoon)houden. Na ooit in FRANKRIJK NLG 900 !!! (&#8364; 408,40) betaald te hebben voor herstel van een gelijkstroom dynamo heb ik er in het buitenland altijd eentje bij me. de tegenwoordige combi heeft een wisselstroom dynamo dus ook hiervoor heb ik er nu eentje bij, alleen is dat een Bosch, terwijl er in de combi een Motorola zit. De vraag: mijn zegsman vertelde mij dat bij de MOTOROLA-dynamo's een andere regelaar hoort dan bij de BOSCH-dynamo's´ en dat je bij uitruil dus moet zorgen voor een bijbehorende regelaar. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, welke?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2004 12:52 #66900 door
Beantwoord door in topic laadregelaar bosch<->motorola
Henry, op blz 172 van Haynes staan de interne schema's van zowel de Bosch als Motorola dynamo met bijbehorende spanningsregalaar.Als jij nu met een Bosch dynamo in combinatie met een Motorola spanningsregalaar gaar rijden zal jou laadspanning ca. 1V hoger komen te liggen (e.e.a. als gevolg van de centrale diode in de Motorola dynamo wardoor de bijbehorende regelaar ook hoger afgestled staat)Je zult met deze combinatie Bosch_dynamo/Motorola_regelaar ongetwijfeld kunnen rijden maar ik geef je op een briefje dat je accu gaat koken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.